Tidlig ultralyd eller ikke?

Jan14Mars16

Glad i forumet
Er så usikker på om jeg skal bestille time til tidlig ultralyd. Har fått time i uke 14, men da er det jo for sent å sjekke bl.a. nakkefold og kanskje også andre avvik?

Hva gjør dere/har dere gjort?

Hvor langt er du nå da? Jeg hadde i dag, ca 13 uker, kunne se fin nakkefold, men usikker på bår det er for sent å se sånt

Tror det er fram til 13+6. Så om jeg blir satt tilbake f.eks., så kan jeg jo rekke det. Men sjansen for at det er en kromosomfeil er jo 0,3%, så vet jo det egentlig er en unødvendig bekymring.

Tror det er fram til 13+6. Så om jeg blir satt tilbake f.eks., så kan jeg jo rekke det. Men sjansen for at det er en kromosomfeil er jo 0,3%, så vet jo det egentlig er en unødvendig bekymring.
Ikke sant? De har jo også funnet ut at det er en sammenheng mellom mors alder og kromosomavvik, så hvis du ikke har fått tilbud om duotest er det jo enda mindre sannsynlighet for at baby har det

Ikke sant? De har jo også funnet ut at det er en sammenheng mellom mors alder og kromosomavvik, så hvis du ikke har fått tilbud om duotest er det jo enda mindre sannsynlighet for at baby har det

Jeg er 31 år, så er jo utenfor aldersrisikoen i hvert fall :) Men nå fikk jeg nettopp mld om at jordmora hadde fått en avbestilling i dag, så jeg får komme inn kl 1115. Iiih, spennende!!

Jeg er 31 år, så er jo utenfor aldersrisikoen i hvert fall :) Men nå fikk jeg nettopp mld om at jordmora hadde fått en avbestilling i dag, så jeg får komme inn kl 1115. Iiih, spennende!!
Lykke til! Du må fortelle hvordan det gikk :-)

Så bra, lykke til! :)

Vi hadde tidlig ul i uke 12. Men aldri for å vurdere om det var noe feil på barnet ift å ta avgjørelse om å fullføre svangerskapet... den tanken har faktisk ikke slått meg en gang... vi gjorde det for å sikre liv og at alt var i orden før vi spredde nyheten. Og ikke minst for å berolige oss selv med at det var et normalt svangerskap uten forhøyet risiko. De kunne ikke se noe unormalt på ul, men det er mye man ikke kan se på ul!! Så vi må bare ta det som det kommer :)

Back
Topp