Tidlig ultralyd (avstemning)

var i uke 7+4, privat, betalte selv
var også 8+2 på legevakta, pga blødning..

nå skal jeg ikke før ordinær i uke 18 :)

Jeg var rundt uke 7, men jeg ringte bare gyn.pol på sykehuset å spurte om å få fordi jeg var litt bekymret

Legen har UL apparat på kontoret sitt, så hver gang jeg er der, får jeg se :D
Føler meg heldi ;)

fått henvisning fra lege pga sist svangerskap. jeg får 3 ultralyder isteden for 1.

Henvisning fra lege pga tidligere SA og bekymret kommende mor! Og har veldig snill lege :) Skal på Ul når jeg er 11+6 etter egen beregning. Er da 12+1 etter legens beregning.

Skal på tidlig ultralyd når jeg er akkurat 13 uker på vei. Helt gratis, da jeg tar del i en studie om svangerskapsforgiftning. Så om du bor i Sør-Trøndelag, og er førstegangsfødende (eller hatt svangerskapsforgiftning tidligere) er det jo en kjekk måte å snike til seg en ekstra ultralyd på, og hjelpe en god sak med det samme.

Jeg går til spesialister på BSS, der jeg må ha UL hver andre/tredje uke pga sykdommen min.
Er da først hos jordmor, deretter hos lege som tar ultralyden :)

Forrige svskap var jeg på ca 10 ul for oppfølging etter trolig tvillingbort..
Denne gangen har jeg jevnlig kontakt med gyn som dukket opp under fødsel pga trøbbel, så hun tok ut spiral og jeg kan ringe henne direkte på sykehuset om jeg lurer på noe..
Ringte for å fortelle om graviditeten og for å høre om jeg måtte gå gjennom fastlegen for kontrollen eller om jeg kunne ha alle hos henne.. Pga at jeg er så usikker etter abort i høst er jeg veldig glad for at jeg ble tilbudt tidlig ul for å se hvordan det står til nå.. 8+4 er jeg den dagen..
Dette trengte ikke gå gjennom fastlege, men jeg fortsetter til noen kontroller der videre. Fikk heldigvis ny etter forrige svskap:P

Skal i første omgang ha en tidlig UL tirsdag i neste uke. Dette fordi jeg har mistet noen ganger før og skulle egentlig på fertilitetsutredning der. Sjekke om ting er i orden. Dersom ting ser bra ut skal jeg ikke til flere kontroller da før den ordinære. Deretter blir det UL en gang i mnd ca, noe mer mot slutten, frem til KS i uke 35-37. Med sønnen min hadde jeg "bare" 4 UL inkludert den ordinære, har forstått det slik at det blir en del flere nå. 

Var på ul på tirsdag,var da 8+3, skal på ny ved 12 uker, også tror jeg nok 1 i uke 15 også,hadde det med gullet :) Men dyrt blir det,men verdt pengene :)

Back
Topp