Tidlig ultralyd allerede uke 6+0

Fiffii

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Septemberlykke 2024
Hei, dere! Jeg har et lite dilemma. Jeg skal på fjellet for å jobbe fra jeg er 7+0 til 11 ish. Jeg vil gjerne ta ultralyd for å, forhåpentligvis, få bekreftet hjerteslag før jeg drar. Problemet er at gyn som jeg er komfortabel med kun har ledig time når jeg er 6+0 :nailbiting: Hjerte skal jo begynne å slå når man er mellom 5+1-5+3, men man rådes jo til å ikke dra for å få bekreftet hjerteslag før 7+0. Men så tenker jeg den anbefalingen kanskje er basert på damer som har litt mindre kontroll over syklus enn det mange har nå til dags (spesielt her inne). Skal jeg tørre å dra allerede 6+0 tro:nailbiting:
Det jeg lurer på er egentlig:

:HeartredEr det noen her inne, som vet når eggløsning var og som har/har ikke fått bekreftet hjerteslag på ultralyd rundt 6+0? Og da mener jeg selvfølgelig i de tilfellene der alt uansett viste seg å være bra.

Vi hadde privat ultralyd 6+2 med førstemann og fikk se ett bankende hjerte. Det var også ivf så vi visste lengde sikkert.

"Faren" hvis du tar en 6+0 og det skulle vise seg å være for tidlig, vil du ikke bekymre deg enda mer på den jobbeturen din da?

Hei, dere! Jeg har et lite dilemma. Jeg skal på fjellet for å jobbe fra jeg er 7+0 til 11 ish. Jeg vil gjerne ta ultralyd for å, forhåpentligvis, få bekreftet hjerteslag før jeg drar. Problemet er at gyn som jeg er komfortabel med kun har ledig time når jeg er 6+0 :nailbiting: Hjerte skal jo begynne å slå når man er mellom 5+1-5+3, men man rådes jo til å ikke dra for å få bekreftet hjerteslag før 7+0. Men så tenker jeg den anbefalingen kanskje er basert på damer som har litt mindre kontroll over syklus enn det mange har nå til dags (spesielt her inne). Skal jeg tørre å dra allerede 6+0 tro:nailbiting:
Det jeg lurer på er egentlig:

:HeartredEr det noen her inne, som vet når eggløsning var og som har/har ikke fått bekreftet hjerteslag på ultralyd rundt 6+0? Og da mener jeg selvfølgelig i de tilfellene der alt uansett viste seg å være bra.
Jeg ser på meg selv som ei med god kontroll på både kropp og syklus. Merket at EL var noe sen denne gangen, men trodde faktisk ikke at jeg ved Ultralyd 7+0 skulle få beskjed om at jeg kun var 6+0. Var ihvertfall selv veldig glad jeg ikke hadde bestilt time enda tidligere, for da hadde nok skuffelsen vært stor. Fikk ingen indikasjoner på at det var noe galt, hun ba meg ikke komme på ny ultralyd heller, så tror nok bare eggløsning var litt sen, og befruktning muligens noe sen oppå det igjen.... :Heartred

Man har aldri 100% kontroll på EL, og når implantasjon skjer er det vel ingen som kan si eksakt (unntak ved ivf selvfølgelig). Jeg insisterte til overlege på at jeg hadde kontroll på EL ved testing og temping allikevel mente han det kunne være sannsynlig at jeg var så mye som 2 uker kortere enn antatt forrige gang jeg var gravid (viste seg å være BO)..

Man har aldri 100% kontroll på EL, og når implantasjon skjer er det vel ingen som kan si eksakt (unntak ved ivf selvfølgelig). Jeg insisterte til overlege på at jeg hadde kontroll på EL ved testing og temping allikevel mente han det kunne være sannsynlig at jeg var så mye som 2 uker kortere enn antatt forrige gang jeg var gravid (viste seg å være BO)..
Men dersom man tester positivt 8 dpo (for eksempel), så skjønner man jo at befruktningen har skjedd en del dager før det typ, så man får jo en veldig pekepinn da, med el-testing og når positiv graviditetstest kommer :joyful: Men enig i at man aldri har 100% kontroll, derfor jeg ville få et bilde av de forskjellige erfaringene før jeg velger:love7 Men takk for at du deler:happy:

Jeg fikk se et bankende hjerte 6+1 med datteren min ☺️❤️

Vi hadde privat ultralyd 6+2 med førstemann og fikk se ett bankende hjerte. Det var også ivf så vi visste lengde sikkert.

"Faren" hvis du tar en 6+0 og det skulle vise seg å være for tidlig, vil du ikke bekymre deg enda mer på den jobbeturen din da?
Jo, så har landet på å heller dra til en annen gyn, når jeg er 6+5 :love7 Takk for at du deler:happy:

Jeg skal til ultralyd på fredag når jeg er 6+1, vet det er tidlig og er forberedt på å ikke se noe. Men er uansett så nervøs etter tidligere BO og blødning før positiv test at jeg ikke tror det vil bli så mye verre mentalt om jeg ikke ser noe på den ultralyden og må ta en ny en uke senere.

Men høres lurt ut å heller ta 6+5 :love017

Sniker,

Vet akkurat dato her, og var på ul 6+0. (Sykehuset som satt opp, og de sa det brukte ikke være noe problem å se hjerteslag da, så lenge man visste dato, feks ved ivf)

Så fosteranlegg, plommesekk og hjerteslag

Back
Topp