Tidlig ul?

*AJJ❤️*

Elsker forumet
Februarbarna 2023
Hei,

Noen som vet hvor lang tid det tar fra legen sender henvisning til tidlig ul til man får timen? Jeg skal til legen 5 august, er da 11+1 og håper jeg kan få nipt ul så fort som mulig men lurer på hvor lang tid det har gått hos dere? :)

Jeg fikk henvisning i uke fem, etter første møte med fastlegen. Trodde de fleste fikk henvisning relativt tidlig, men du får høre med legen neste fredag. NIPT kan vel gjøres frem til uke 14 eller noe sånn tror jeg, så du har god tid

Legen sendte henvisning til nipt når jeg var der i uke 5-6. Fikk time til nipt når jeg er 13+4, men fikk flyttet den til en uke tidligere så skal når jeg er 12+4.

Hei,

Noen som vet hvor lang tid det tar fra legen sender henvisning til tidlig ul til man får timen? Jeg skal til legen 5 august, er da 11+1 og håper jeg kan få nipt ul så fort som mulig men lurer på hvor lang tid det har gått hos dere? :)
Det gikk ganske fort å få timen, men når henvisningen sendes så sent så kan det jo være at det ikke fins noen ledige timer? Jeg ville prøvd å få legen til å sende henvisning før timen.

Legen min sendte henvisning for over to uker siden, ikke fått noe svar enda. Står på helsenorge at henvisningen er behandlet, men ingenting mer. Så jeg venter i spenning på om det må bli privat eller om jeg får offentlig TUL :happy090

Fikk brev dagen etter legen sendt henvisning i uke 9, fikk time 13+4. Flyttet time litt fram til 12+2. Ønsket ikke nipt.

Hei,

Jeg var hos FL i uke 7+4 og fikk da time på sykehuset til TIL/nipt dagen etter (altså ble tildelt time dagen etter, fikk time i uke 12+5). Du kan ikke få time hos legen før uke 11+1 da?

Legen min sendte henvisning for over to uker siden, ikke fått noe svar enda. Står på helsenorge at henvisningen er behandlet, men ingenting mer. Så jeg venter i spenning på om det må bli privat eller om jeg får offentlig TUL :happy090
Så at du også hørte til kalnes. Fastlegen min mente at alle skulle få tidlig ultralyd nå, så sendte henvisning. Ble ringt opp av sykehuset(egentlig bare fordi de ikke hadde all informasjon) og de sa de kun tilbyr til de som er over 35 eller har en spesiell grunn. Så de behandlet den henvisningen som en henvisning til oul. Står vurdert på Helse-Norge og at jeg venter time :)

Så at du også hørte til kalnes. Fastlegen min mente at alle skulle få tidlig ultralyd nå, så sendte henvisning. Ble ringt opp av sykehuset(egentlig bare fordi de ikke hadde all informasjon) og de sa de kun tilbyr til de som er over 35 eller har en spesiell grunn. Så de behandlet den henvisningen som en henvisning til oul. Står vurdert på Helse-Norge og at jeg venter time :)
Okei, kjekt å vite. Kanskje jeg bare skal bestille en privat TUL da ☺️
Ser du er førstegangs, så må bare si at du kan glede deg til å føde på Kalnes. De er helt fantastiske der, du slipper å dele rom med noen og partner får være med hele veien :joyful: Og så har de både lystgass og badekar, ikke alle som har det ☺️

Henvisning ble sendt 13/6 fikk time 13/7:) tok bare noen få dager før jeg fikk svar. Men siden du er så langt ville jeg kanskje sendt en meld til legekontoret for å få sendt henvisning nå allerede, timene fylles fort

Hei,

Sniker! Jeg var hos lege som sendte henvisning på mandag, og fikk brev fra fødepol i dag med time til tul om ca 2 uker :)

Okei, kjekt å vite. Kanskje jeg bare skal bestille en privat TUL da ☺️
Ser du er førstegangs, så må bare si at du kan glede deg til å føde på Kalnes. De er helt fantastiske der, du slipper å dele rom med noen og partner får være med hele veien :joyful: Og så har de både lystgass og badekar, ikke alle som har det ☺️
Ikke hvis du føder når alle andre også skal føde :hilarious: De nevnte kl 10 på morran at gutten min var litt gul i huden, klokken 21 kom de å målte gulsot .. så ingen mellom 10-21:rolleyes:

Var hos legen i dag og fikk innkalling til tidlig ultralyd allerede om 10 dager :) er da 12+5 så håper de også kan se kjønn! :)

Back
Topp