Tidlig ul

• Trådstarter Trådstarter J
  • Opprettet Opprettet

J

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Vårspirene 2021
September To Remember 2022
Kor tidlig kan en se noe på ultralyd? Har lyst å bare bekrefte svangerskapet, få vite litt ca kor langt eg er på vei (for har hatt uregelmessig mens), og se liv.

Du kan se et bankende hjerte 22 dager etter befruktning. Så ved en helt gjennomsnittlig syklus med eggløsning på CD 14 betyr det 5+1. Ville ventet til 6+0 eller senere for å være sikker på at du ikke drar for tidlig :)

Jeg var på TUL tidlig. Ble målt til 6+2, men gynekologen sa det var litt unøyaktig siden en millimeter målt feil kunne få utslag på et par dager i terminberegningen. Fikk se hjerte slå :Heartpink

Legger ved bilder så du kan se selv :)

B8281C14-E3B5-4C35-9C9B-D22FC03744D5.jpeg C5C5F9CB-E29B-4212-87AA-737E139A5CE8.jpeg

Jeg var på UL 6+6 og fikk ikke se noe bankende hjerte. Jeg synes det virker unormalt, men gyn ville ikke konkludere i det hele tatt. Føler jeg fikk veldig få svar og sitter med minst like mange spørsmål etter undersøkelsen. Ble målt til 6+0, men som @Marianne_RS nevner over her er det et ganske unøyaktig mål, de plasserer jo kryssene på frihånd, på et bilde med ganske dårlig oppløsning, så akkurat størrelsen virket ikke så veldig feil for min del.
Vet ikke før neste uke om det faktisk er liv i magen, men eggløsningsdato er jeg ganske sikker på, så kan ikke være spesielt mye kortere på vei heller.
Tror det normale er at man får gode svar i uke 6, men vil bare skyte inn at det også kan hende at man får et verken/eller-svar sånn som jeg fikk.
Leste at en del klinikker ikke vil gjøre TUL før 7+0, men i mitt tilfelle er det bare én dag før, så den forskjellen tar jeg med en klype salt...

Jeg tok tul sist gang og de anbefaler at du er 7+0 for å være garantert å se hjertet :)

Back
Topp