Tidlig ul!

desember2012

Glad i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Junibarna 2019
Septemberlykke 2021
Hei! Jeg har fått time til tidlig ul 6 november. Da er jeg fra mine beregninger akkurat 8 uker! Noen som vet hva jeg kan forvente meg å se da? :love7

Fant dette på https://www.jordmorklinikken.no/tjenester/ultralyd/ultralyd-uke-for-uke/

2D Ultralyd uke 8
Denne uken vokser hjernen raskt og de to hjernehalvdelene blir tydeligere. I løpet av uken begynner fingre, tær og albuer å formes men er vanskelig å se med vaginal ultralyd.

Vi kan ane små bevegelser fra armene som stikker ut som små padleårer. Kroppen blir rettere og hodet rundere.

Embryoet er ikke større enn et lite kirsebær. Spiserør og luftrøret dannes og små lunger tar form. Tarmene begynner å vokse og danner store sløyfer.

Tarmene er så store at de ikke får plass i embryoets buk og skyves derfor ut i en utposning i navlestrengen.

Hei! Jeg har fått time til tidlig ul 6 november. Da er jeg fra mine beregninger akkurat 8 uker! Noen som vet hva jeg kan forvente meg å se da? :love7

Jeg skal ta ul 7. november og er 8+0 da selv. Første svangerskap og er kjempe spent og akkurat som deg lurer jeg veldig på hva vi kommer til å se:happy:

Back
Topp