Tidlig UL

Yndi

Andre møte med forumet
Hei
Har veldig lyst til å ta tidlig ul. Er så utrolig nervøs for om alt går bra og hadde litt blodig utflod i en uke (men likevel hcg stigning), så tror jeg "trenger" tidlig ul for å roe meg ned.

Når er det best å ta tidlig ul? Vil helst ta det så "tidlig" som man kan... Er nå 4+5. Og noen som har steder å anbefale i Oslo?:anyone

For i det hele tatt å kunne se noe bør du vente til uke 6-7 (dvs fra 5+0)
Om du bestiller til i slutten av neste uke så regner jeg med de kan se at du er gravid, men hjertet begynner ikke før 5+1/2, så om du venter til 6+0 og den uken, er det mye større sjanse for å kunne se hjertet slå. :)

Skulle jeg tatt privat tidlig ul (altså bare for å se, jeg får pga medisinske grunner), så ville jeg ventet til jeg var i uke 8 (altså 7+0 til 7+6). Formen på babyen ser du ikke før du nærmer deg uke 11-12.

Jeg lurer litt på det samme, har pleid å få på sykehuset ved innleggelse (kvalme) tidligere svangerskap, da rundt uke 8. Ikke mye å se da men man kan jo se at det er liv. Har også hatt 3D i uke 12, da var det full sjekk/analyse og han sa hvilket kjønn det kunne være antydning til (jente og det stemte). Det var veldig betryggende og jeg kunne tenkt meg dit igjen!

Eneste jeg har bestemt meg for er at det er uaktuelt å vente helt til uke 18, men vurderer å prøve å vente til uke 12 for å få en grundigere gjennomgang. [emoji4]

Kan hende jeg blir syk og må legges inn igjen og da blir det jo ul før uke 12 også...

Kan forresten varmt anbefale Spesialistsenteret for kvinner på Jessheim! (Har ikke vært på noen i Oslo.) Han er veldig flink!

For i det hele tatt å kunne se noe bør du vente til uke 6-7 (dvs fra 5+0)
Om du bestiller til i slutten av neste uke så regner jeg med de kan se at du er gravid, men hjertet begynner ikke før 5+1/2, så om du venter til 6+0 og den uken, er det mye større sjanse for å kunne se hjertet slå. :)

Skulle jeg tatt privat tidlig ul (altså bare for å se, jeg får pga medisinske grunner), så ville jeg ventet til jeg var i uke 8 (altså 7+0 til 7+6). Formen på babyen ser du ikke før du nærmer deg uke 11-12.

Takk! Viktigst for meg å bare få bekreftet liv... har litt forhistorie med flere SA og MA i familien- min mor hadde selv tre MA etter hun fikk meg, så dette er naturlig nok noe jeg er veldig stresset for. Heldigvis har jeg "statistikken" med meg- jeg er 25, kontra moren min som var 38-40 da hun mistet alle fire, så det er en liten trøst, men dette med SA og MA er likevel noe jeg er bekymret for.

Jeg lurer litt på det samme, har pleid å få på sykehuset ved innleggelse (kvalme) tidligere svangerskap, da rundt uke 8. Ikke mye å se da men man kan jo se at det er liv. Har også hatt 3D i uke 12, da var det full sjekk/analyse og han sa hvilket kjønn det kunne være antydning til (jente og det stemte). Det var veldig betryggende og jeg kunne tenkt meg dit igjen!

Eneste jeg har bestemt meg for er at det er uaktuelt å vente helt til uke 18, men vurderer å prøve å vente til uke 12 for å få en grundigere gjennomgang. [emoji4]

Kan hende jeg blir syk og må legges inn igjen og da blir det jo ul før uke 12 også...

For meg er det også helt uaktuelt å vente til uke 18, tipper nok jeg kommer til å ta minst to tidlig UL før ordinær ultralyd:angelic: Jessheim er dessverre litt vanskelig å kombinere med jobb og bosted i Oslo...

For meg er det også helt uaktuelt å vente til uke 18, tipper nok jeg kommer til å ta minst to tidlig UL før ordinær ultralyd:angelic: Jessheim er dessverre litt vanskelig å kombinere med jobb og bosted i Oslo...
Det skjønner jeg, bor selv utenfor Oslo men motsatt side enn Jessheim så er fort nesten en time å kjøre [emoji28] men er ingen i nærheten som tar ul så må reise uansett...

Takk! Viktigst for meg å bare få bekreftet liv... har litt forhistorie med flere SA og MA i familien- min mor hadde selv tre MA etter hun fikk meg, så dette er naturlig nok noe jeg er veldig stresset for. Heldigvis har jeg "statistikken" med meg- jeg er 25, kontra moren min som var 38-40 da hun mistet alle fire, så det er en liten trøst, men dette med SA og MA er likevel noe jeg er bekymret for.

Jeg synes du skal la være å tenke at fordi moren din hadde MA, så kan du ha det også. Klart man bekymrer seg for at man skal miste, men at andre i familien har opplevd det ville jeg aldri tatt som noen indikasjon på at du selv kom til å oppleve det. Veldig dumt å bekymre seg unødvendig :)

Vil du få bekreftet liv bør du vente til hjertet er synlig, dvs tidligst 6+0. Helst 7+0 vil jeg si. Drar du for tidlig så vil du jo bare bekymre deg enda mer.

Jeg har nesten hatt daglige blødninger siden festeblødning, og nå er jeg kommer i uke 6. Har tatt blodprøve og legen sa det var god stigning. Han nevnte ingenting om tul, bare at jeg skulle vente til uke 12 og bestille time hos han da. Jeg tenker at det er en positiv ting at han ikke vil ha meg på tul, det det ikke er noe galt. Så velger jeg å tolke det[emoji4]

Forrige gang hadde jeg BO, og da sende han meg rett til tul på bakgrunn av blødninger og unormal HCG.

Back
Topp