Tidlig ul

Jeg håper det blir tidlig UL for meg. Fyller 38 år før terminen
 
Vi skal ha i uke 7 og uke 12/13, må forsikre meg om at alt er bra. Har aldri hatt sa/ma, men vet at mange opplever dette. Gjorde det samme i forrige svangerskap, veldig betryggende.
 
Bestilte en time til så tidlig UL som mulig isted :) uke 7, altså 6+ ettellerannet, det var ca da jeg var på første UL sist også. Denne blir da rett før vi drar på ferie i over en mnd, derfor veldig greit å få gjort det før vi reiser :) håper det går greit frem til da og at spiren holder seg på plass og har landet på riktig sted ;)
 
Jeg vil også på tidlig ultralyd, aller helst rundt uke 12. Med de to andre har jeg hatt ultralyd ca annenhver uke pga kvalmehelvete og dårlig tilvekst. Nå har jeg kommet til 5+0 og er bare bittelitt kvalm når jeg er sulten. Er helt forvirret. Enten så sitter dette frøet veldig løst, eller då lager vi ny sort denne gangen, evt så har kroppen blitt så gammel at den ikke orker kvalme en gang til. Kommer sikkert til å bli desperat hvis jeg ikke skal på noen ultralyd før uke 19...
 
Jeg håper det blir tidlig UL for meg. Fyller 38 år før terminen

Jeg har timet dette dårlig og fyller 38 3 uker etter termin, så jeg får vel ingenting siden jeg er så "ung" og utenfor risikogruppen
 
Jeg har timet dette dårlig og fyller 38 3 uker etter termin, så jeg får vel ingenting siden jeg er så "ung" og utenfor risikogruppen

Jeg vet ikke..kan hende du får det siden det er så nært. Jeg ville ihvertfall "kranglet" litt på det ;)
Håper du får det uten for mye mas :)
 
Jeg vet ikke..kan hende du får det siden det er så nært. Jeg ville ihvertfall "kranglet" litt på det ;)
Håper du får det uten for mye mas :)

Det håper jeg også . Lurte på å bestille sånn blodprøvetest som sjekker gen/kromosomfeil og kjønn. Bittelitt nysgjerrig, og siden dette er nr 3 og jeg er grensegeriatrisk, vil jeg gjerne vite at det meste ser bra ut...
 
Det håper jeg også . Lurte på å bestille sånn blodprøvetest som sjekker gen/kromosomfeil og kjønn. Bittelitt nysgjerrig, og siden dette er nr 3 og jeg er grensegeriatrisk, vil jeg gjerne vite at det meste ser bra ut...

Jeg vet dessverre lite om de blodprøvene. Jeg ville tatt kontakt med fastlegen min og forklart min uro, og spurt om det er mulig med tul på grunnlag av det, og at det bare er 3 uker som skiller fra grensen
 
Jeg vet dessverre lite om de blodprøvene. Jeg ville tatt kontakt med fastlegen min og forklart min uro, og spurt om det er mulig med tul på grunnlag av det, og at det bare er 3 uker som skiller fra grensen

Jeg har lest litt om dem. Diskuteres om de skal overta for fostervannsprøve/morkakeprøve, men vet ikke om de tilbys i Norge. Enkelt å bestille en slik prøve fra uk eller USA, men det koster rundt 1000kr. Har aldri vært hos fastlegen min, så må spore opp han/henne først. Pokker at de bare har timer på dagtid. Jeg er verdens dårligste løgner, og vil ikke at de på jobb skal lukte lunta helt ennå
 
Jeg har lest litt om dem. Diskuteres om de skal overta for fostervannsprøve/morkakeprøve, men vet ikke om de tilbys i Norge. Enkelt å bestille en slik prøve fra uk eller USA, men det koster rundt 1000kr. Har aldri vært hos fastlegen min, så må spore opp han/henne først. Pokker at de bare har timer på dagtid. Jeg er verdens dårligste løgner, og vil ikke at de på jobb skal lukte lunta helt ennå

Du kan jo ta egenmelding den dagen du får time hos legen, hvis du ikke vil at noen på jobben skal vite. Arbeidsgiver trenger ikke vite hvorfor du tar egenmelding, og det er jo faktisk pga noe som er en gyldig grunn. Medisinske spørsmål om deg og den lille spiren
 
Du kan jo ta egenmelding den dagen du får time hos legen, hvis du ikke vil at noen på jobben skal vite. Arbeidsgiver trenger ikke vite hvorfor du tar egenmelding, og det er jo faktisk pga noe som er en gyldig grunn. Medisinske spørsmål om deg og den lille spiren

Det kan jeg. Men jeg har så langt (3 år) aldri vært borte fra jobben pga egen sykdom, så de kommer nok til å spekulere uansett. Jobber i helsevesenet, så de fleste ting man vanligvis går til fastlegen med ordnes "internt"...
 
Jeg ønsker tidlig ultralyd i ca uke 12, eventuelt en blodtest som jeg har hørt snakk om også hvis det er på markedet i Norge. Men det er jo litt koselig å se babyen og høre hjerte [emoji7] og i tillegg en sikkerhet før man forteller alle den gode nyheten i uke 12 [emoji1][emoji64]
 
Blir nok sannsynligvis tul her. Har mistet to ganger på 3 pp'er, så vil se at alt går som det skal. Har også fått beskjed om at jeg skal ha tett oppfølging pga tidligere blodpropp. Føler det blir helt greit med tett oppfølging [emoji4]
 
Jeg var på ultratidlig ul i dag. Fant ut at jeg var gravid for få dager siden, og hadde time hos gyn i dag uansett, så da tok hun en "sveip" innom for å sjekke. Kunne bare se fostersekken, men det er visst ikke lett å finne noe som helst der så tidlig som jeg er nå (uke 5). Skal tilbake om to uker. Da håper jeg at jeg får se om det er noen som har flyttet inn[emoji213]. Er i hvert fal ikke innbilt gravid‍♀️.
 
Jeg var på ultratidlig ul i dag. Fant ut at jeg var gravid for få dager siden, og hadde time hos gyn i dag uansett, så da tok hun en "sveip" innom for å sjekke. Kunne bare se fostersekken, men det er visst ikke lett å finne noe som helst der så tidlig som jeg er nå (uke 5). Skal tilbake om to uker. Da håper jeg at jeg får se om det er noen som har flyttet inn[emoji213]. Er i hvert fal ikke innbilt gravid‍♀️.

Så gøy!! :D
 
Jeg blir 38 3 måneder etter termin....er det noen som vet om man får tidlig ul selv om det er noen måneder igjen....?

Det lurer jeg også på. 3 uker som skiller min termin fra min 38-årsdag . Skikkelig bra planlagt... Synes de skal gi litt slark i systemet.
 
Back
Topp