Tidlig ul?

Juni2017mirakel

Flørter med forumet
Sommerfuglene 2017
I helgen hadde jeg noen spotblødninger. Ingen smerter eller noe. Har tidligere født prematurt og skal ha ekstra oppfølging pga det alene. Var hos legen i dag pga disse blødningene og ønsket henvisning til tul, men det fikk jeg ikke? Syns dette var litt merkelig?

Ville gått igjen, smør på å si du er kjempe bekymra, ikke klarer å sove osv... hvis du ikke får da( er legen din en gammel stabukk :p) og da, ville jeg tatt privat :) hehe neida, men jeg tenker at litt masing aldri skader om du vil ha noe gjort.. :angelic:

Spørs vel hvor langt du er på vei?
Her tar de hcg-målinger. Jeg har hatt det pga blødning. Viss du ikke er kommet til ca.7 uker er sannsynligheten for at de ser noe relativt liten..

Oppfølging på prematur fødsel skjer vell ikke enda?
Jeg hadde avflatet livmorhals fra uke 30, men trodde ikke oppfølgingen begynte så tidlig som nå....tenker de vil følge opp tettere etter oul. Uansett lite de gjør før uke 23....

Passert 7 uker nå.
At ikke oppfølging pga prematur fødsel i seg selv ikke starter før er greit, men så lenge det nå er abnormaliteter, trodde jeg kanskje de var litt mer "på" ;)

Jeg ville gjort som baby2017 og smørt litt på, og overdrive litt ;-) dessverre er det slik.. Jeg hadde samme opplevelse som deg i uke 6/7 med spotting og fikk da tidlig UL. Men så er det ganske normalt å spotte også :)

Legen min er forholdsvis ærlig og sier at så lenge man er før 12 uker så "setter de ikke himmel og jord i bevegelse" rundt småbekymringer (store for oss-da!). De har ikke kapasitet..
Men en henvisning er jo bare et kort skriv, så det burde jo la seg ordne. Hvis ikke hadde jeg bestilt meg time selv bare, hvis du har mulighet:)
Jeg ble henvist til tidlig ul, men der jeg fikk henvisning hadde de ikke ledig før etter jul. Da bestilte jeg privat isteden, så går det litt kjappere:) håper det ordner seg for deg:)

Dette skjedde jo som nevnt forrige svangerskap også og da sendte legen elektronisk henv. og jeg dro rett på gyn/føde, så tydeligvis store forskjeller i praksis rundt omkring.

Dette skjedde jo som nevnt forrige svangerskap også og da sendte legen elektronisk henv. og jeg dro rett på gyn/føde, så tydeligvis store forskjeller i praksis rundt omkring.

Jeg begynte å blø rundt uke 6, men uten smerter og legen ville ikke henvise så tidlig. Jeg dro privat selv i uke 6 og 7. Så hjertet slå i uke 7. Fikk også påvist et hematom i livmor. Hadde flere større blødninger og dro til legen igjen i uke 8/9. Fikk henvisning grunnet fortsatt stigende hcg og positiv g-test. Fikk time halvannen uke senere, 10 +4. Fortsatt blødninger og levende foster.
Hør om HCG-målinger først, og om de er stigende, be om henvisning. Eller, om du har mulighet, bestill privat.
Lykke til ❤️

Tok HCG test i serum i går og skal gjøre det igjen i morgen, så jeg avventer med å kontakte legen frem til da:) Takk for svar:)

I helgen hadde jeg noen spotblødninger. Ingen smerter eller noe. Har tidligere født prematurt og skal ha ekstra oppfølging pga det alene. Var hos legen i dag pga disse blødningene og ønsket henvisning til tul, men det fikk jeg ikke? Syns dette var litt merkelig?

Det samme opplevde jeg igår når jeg sto opp og gikk på do. Ringte med engang til gynekologen som jeg har vært hos tidligere ( kjempe flink og dyktig) fikk time med engang. Og på vei til henne så hadde jeg fått mer blødning. I følge mine beregninger var jg i uke 7 men på TUL så vi at jg var i uke 5+5. Men vi så ikk hvor blødningen kom fra. Så også at hjerteaksjonen ikke var som den burde være. Derfor begynte hun med behandlig med engang. Noe som legene vanligvis ikke gjør. Jeg vil anbefalt henne på dt sterkeste. Vet ikke hvor du holder til med hvis du bor i oslo så kan du kontakte vika fysikalske.

Jeg ble til og med henvist til TUL, og jeg var i uke 3 et eller annet. Jeg så ikke vitsen med det. For det er altfor tidlig for at de kan se noe som helst! Jeg sa at det holdt lenge med en hcg prøve. Så da tenker jeg at du i hvertfall burde bli prioritert :/
Men jeg fikk jo også vite at jeg virket kald fordi jeg ikke ønsket å snakke om følelser på legetime min.... :p Om legen din ikke ønsker å sende henvisning, så om du kan så vil jeg anbefale deg å bestille privat. Det kan høres ut som at du kanskje trenger det :)

Blødninger på dette stadier blir ikke satt i sammenheng med at du skal ha oppfølging pga tidligere prematur fødsel, det er vel ikke før etter OUL, kanskje enda senere avhengig av årsak og tidspunkt etc fra sist.
Men om det er mer enn bare litt spor koster det jo absolutt ikke legen noe å henvise deg til TUL så du får klarhet.
Lykke til med blodprøvene ihvertfall, bra du ihvertfall fikk det. Kan hende legen ville ha svar på de først....

Blødninger på dette stadier blir ikke satt i sammenheng med at du skal ha oppfølging pga tidligere prematur fødsel, det er vel ikke før etter OUL, kanskje enda senere avhengig av årsak og tidspunkt etc fra sist.
Men om det er mer enn bare litt spor koster det jo absolutt ikke legen noe å henvise deg til TUL så du får klarhet.
Lykke til med blodprøvene ihvertfall, bra du ihvertfall fikk det. Kan hende legen ville ha svar på de først....

Pga forløpet sist, ble jeg forespeilet tul og oppfølging Fom uke 10-12 ca. Så får vi se.
Første HCG på mandag var på 76 000 - var da 7+2, så blir spennende å se hva den er på nå i dag :)

Lykke til! Du må bare stå på krava om de har glemt at du skulle ha oppfølging. Jeg trodde ikke man fikk ekstra allerede fra 10-12 uker, men det er jo supert om det er sånn :)

Back
Topp