Tidlig UL

Mamstilen

Glad i forumet
Septembermødre <3
Kan man ta utvendig UL i uke 7-8 ish? :) Har plutselig blitt så bekymra for at det ikke er liv...

Tror det kommer litt an på hvem du går til og hvilket utstyr de har. De fleste tar innvendig rundt den tiden :) vil du ikke ta innvendig?

Da kan du jo bestille :) er jo mulig det er et par uker ventetid?

Det går an, men det er ikke alltid så lett å se noe utvendig. På sykehuset her har de av det beste utstyret og de vil ikke ta utvendig ul før uke 12. Men har de bare utvendig der du bor så går det an å prøve hvertfall, bare ikke få panikk om de ikke ser noe særlig.

Det går an, men det er ikke alltid så lett å se noe utvendig. På sykehuset her har de av det beste utstyret og de vil ikke ta utvendig ul før uke 12. Men har de bare utvendig der du bor så går det an å prøve hvertfall, bare ikke få panikk om de ikke ser noe særlig.
Da tror jeg at jeg venter til den UL timen jeg har 3. August, 12+3 :) for jeg får panikk.. forrige svangerskap var jeg null bekymra og tok det helt rolig, men denne gangen klarer jeg å ta innover meg at det er et barn tror jeg i motsetning til sist så jeg er utrolig bekymra.. redd for å gå og vente i en mnd til også kanskje er det ikke liv...

dcfdc8e0b544cdba2e2422b68a2c21db

8+5 utvendig

5a9af36a17389b7b151f0df4b549e967

9+2 innvendig

Utvendig kunne vi skimte bevegelser, men så ikkje hjertet eller noen ting. Ser kun "fosterhylla" eller hva legen kalte det. Innvendig så vi hjerte banke, en aktiv liten spire, hjernen, navlestrengen ol. En fantastisk opplevelse.

Legen brukte et apparat på meg i dag under legetimen. For meg var det mest bråk, hun sa hun ikke klarte å finne hjertelyd da livmoren er så langt ned enda, men hun sa det definetivt var noen der :D
Sendte melding til mannfolket etterpå og han spurte om det var krokodille eller påfugl :p

Jeg har ikke tatt utvendig enda. Skal inn igjen når jrg er 11+1 regner da med at det blir nok en innvendig ul. Det er for min del helt greit - da får man sjekket litt nedentil samtidig - om alt er ok

Back
Topp