Tidlig UL

Pippi27

Blir kjent med forumet
Er det noen som skal på TUL, eller vurderer det?
Jeg hadde en noe komplisert MA i uke 11, som gjorde at sykehuset ba meg ta kontakt så snart jeg ble gravid igjen, da de ønsket å følge meg opp tidlig.
Skal derfor til legen på mandag, og han sender da en henvisning til sykehuset. Håper å få en UL om noen uker, og vil nok da være rundt uke 7.
På mandag vil jeg være 4+6, så er jo fortsatt tidlig. Men når sykehuset tilbyr TUL og oppfølging, takker jeg overhode ikke nei :)

Ja vurderer det. Hadde SA i oktober og februar så hvis spiren holder seg inne vil jeg gjerne ha ul om 3 uker..

Jeg var hos legen min i dag og fikk bekreftet graviditeten. 4+3 nå. Jeg sa at jeg ønsket tidlig UL siden jeg hadde en stor cyste på eggstokken for mindre enn 3 md siden. Så jeg fikk ønsket mitt og skal på tul 21 juni! Er så spent på å se om det er liv der. Dette er første gang for meg, så er overnervøs for alt! Er så utrolig mange som har mistet!

Siden jeg gikk på hormonsprøyter i samråd med en fertilitetsklinikk så hører det med et tilbud om TIL der i uke 7. Jeg har time 16.juni, da e4 jeg nesten 8 uker. :) Jeg synes det er betryggende å se noe før OUL.

Skal ha i uke 11 :) men vurderer å ta en tidligere også :P

Vurderer å bestille TUL ettersom at det virker så lenge å vente til uke 18.. grøss og gru..

Jeg har lyst på tidlig UL, men hvilke grunner er "gode nok" til å få det? Er det nok at jeg er kjempestresset for mini?
Eller er det bare best å bestille privat tidlig ul? :-)

Vi skal på tidlig ul etterhvert, men har ikke fått snakket med lege osv. enda. Dette fordi ul i uke 19 i forrige svangerskap viste stort avvik som resulterte i avbrutt svangerskap 19+3, så vi får tilbudet på grunn av den psykiske belastningen og bekymringen et nytt svangerskap kan medføre. De vil jo at folk skal føle seg så trygge som mulig, og jeg synes det er kjempeflott at dette tilbudet finnes for de som trenger det.

Jeg har lyst på tidlig UL, men hvilke grunner er "gode nok" til å få det? Er det nok at jeg er kjempestresset for mini?
Eller er det bare best å bestille privat tidlig ul? :)
Hvis stresset og bekymringen din for mini er såpass stor at de tror det er en fare (siden stress ikke er bra i svangerskapet), så vil du kanskje ha en mulighet til å få tidlig ul. Du vet aldri før du har spurt, og hvis du ikke skulle få, så bestiller du privat. Lykke til;)

Hei. Jeg er i uke. Jeg vil ta tidlig UL, tenkte i kanskje uke 7.
Jeg bor i Larvik, er det noen som vet hvilke privatklinikker som jeg burde ringe til da?

Hei. Jeg er i uke. Jeg vil ta tidlig UL, tenkte i kanskje uke 7.
Jeg bor i Larvik, er det noen som vet hvilke privatklinikker som jeg burde ringe til da?
Hei Theab :) vi har ingen her i Larvik, men hos Sandefjord helsepark tror jeg man kan få privat ul :) går jo an å høre med legen om henvisning til tul :)

Hei Theab :) vi har ingen her i Larvik, men hos Sandefjord helsepark tror jeg man kan få privat ul :) går jo an å høre med legen om henvisning til tul :)
Okei, takk for svar :) Da får jeg sjekke litt ut.
Jeg har nemlig blitt så redd for om jeg virkelig er gravid. Er ca 5 uker på vei og jeg merker så og si ingen symptomer. Så redd for at jeg har hatt SA til tross for at jeg ikke har blødd eller har hatt noen smerter..

Okei, takk for svar :) Da får jeg sjekke litt ut.
Jeg har nemlig blitt så redd for om jeg virkelig er gravid. Er ca 5 uker på vei og jeg merker så og si ingen symptomer. Så redd for at jeg har hatt SA til tross for at jeg ikke har blødd eller har hatt noen smerter..
Dersom du ikke har hatt noen av delene, har du nok ikke det :) jeg har noen få symptomer, men er fortsatt usikker selv om testen viser gravid ☺️ er du veldig usikker kan du jo evt ringe fastlegen og høre om du kan ta en blodprøve :) (vet ikke når de slår ut :) )

Tenker å bestille en ultralyd i uke 12, vil gjerne se om alt er greit før det evt blir offentlig. Mistet i uke 11 tidligere.

Jeg får tul om ca 3 uker, er da i uke 7.. :)

Last edited:
Back
Topp