Tidlig UL

Bare meg =O)

Betatt av forumet
Hei hei :-) Lurer på om noen av dere har vært på tidlig Ul, og så dere evnt hjertet? Har egentlig ul etter IVF 8/4 er da 9+1, men jeg har egentlig ikke tålmodighet nok til å vente helt til da :-) Er 4+6 i dag og testene lyser positivt, men det går ikke helt opp for meg. Tør nok ikke juble for redd det skal gå galt. Tenkte det hjelper å se et lite hjerte :-)

Var på ul i uke 7 og fikk da sett et bankende hjerte :) det var gjennom
IVF og de ville ikke sette opp tidligere pga dette med hjertet. Det slår noe tidligere, men det går vel på at det er så smått inni der at det kan være vanskelig å fange opp.

Var inn ukentlig fra uke 6 til uke 11 jeg, også IVF. Ble advart om at det kunne være umulig å se hjerte slå i uke 6 også, så ville ikke ha dratt før det i hvertfall :)

Men du kan jo dra i uke 7 (eller slutten av uke 6)? :) Om du ikke greier/ønsker vente til uke 9

Jeg var først i uke 5, da var lille 3,3 mm og det er ikke stort du ser. Uke 9 kunne man se en lite «bamsemums» der inne med bankende hjerte :-)

jeg fikk ikke tidlig ul før i uke 8 med min sønn... (pergotroll, kontroll for å sjekke at eggstokkene tålte behandlingene)

Jeg var på tidlig ul 5+6 og fikk se ett bankende hjerte denne gangen, mens forrige gang så de ikke hjerte slå før etter uke 7 eller 8. Og fordi om man ikke ser noe, så trenger det ikke bety at det ikke er noe der

Jeg var på tidlig ul 5+6 og fikk se ett bankende hjerte denne gangen, mens forrige gang så de ikke hjerte slå før etter uke 7 eller 8. Og fordi om man ikke ser noe, så trenger det ikke bety at det ikke er noe der
Helt enig med deg her altså, men mange blir urolige hvis de ikke ser hjertet og det gir dem unødvendige bekymringer. Jeg har hvertfall fått beskjed om at de ikke gir veldig tidlige ultralyder på grunn av dette :-)

Så hjertet banke 5+6 forrige gang. Denne gangen 6+1

Jeg så hjertet 6+3. Tror ikke jeg hadde sett det så mange dagene før:p

Min gyn sa at hjertet begynner å slå 5+4, men at en skal ha et slingringsmonn på inntil en uke etter også.

Helt enig med deg her altså, men mange blir urolige hvis de ikke ser hjertet og det gir dem unødvendige bekymringer. Jeg har hvertfall fått beskjed om at de ikke gir veldig tidlige ultralyder på grunn av dette :-)

Alt kommer an på vinkel, størrelse, ultralydapparatet osv. Så om man ikke må og klarer å vente, så er det greit å vente lengst mulig

Min gyn sa at hjertet begynner å slå 5+4, men at en skal ha et slingringsmonn på inntil en uke etter også.

Det stemmer, men så er det jo veldig vanskelig å vite 100% sikkert når befruktningen skjedde.

Det stemmer, men så er det jo veldig vanskelig å vite 100% sikkert når befruktningen skjedde.

Vi vet det ganske godt her på akkurat dette underforumet da. :p

Var på første UL da jeg var 6+0 og hun strevde litt med å være sikker på at hjertet slo, men fikk det til. Vet at mange ikke har sett hjerte slå i uke 5, så ville forsøkt å vente til uke 6-7. :)

Back
Topp