Tidlig UL

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Jeg var på tidlig UL i dag, sitter igjen med litt blanda følelser.

Heldigvis var vi innstillt på at det ikke bare kunne være positivt.

Jeg gikk nok altfor tidlig, er 5+6 i dag, trodde jeg. Hun scannet et lite foster på 2mm som tilsvarer uke 5. For lite til å høre hjertelyd..

Det stemmer bare ikke med meg, eggløsning var 12. juni, siste mens 29.mai og har 28 dagerssyklus.

Jeg tenker faktisk litt på at det kommer til å gå galt. Skal ta ny UL om 2 uker.

Jordmoren sa "Gratulerer med graviditeten"...meeeenn vet ikke jeg.

Jeg var på tidlig UL i dag, sitter igjen med litt blanda følelser.

Heldigvis var vi innstillt på at det ikke bare kunne være positivt.

Jeg gikk nok altfor tidlig, er 5+6 i dag, trodde jeg. Hun scannet et lite foster på 2mm som tilsvarer uke 5. For lite til å høre hjertelyd..

Det stemmer bare ikke med meg, eggløsning var 12. juni, siste mens 29.mai og har 28 dagerssyklus.

Jeg tenker faktisk litt på at det kommer til å gå galt. Skal ta ny UL om 2 uker.

Jordmoren sa "Gratulerer med graviditeten"...meeeenn vet ikke jeg.
Fikk hun se hjerte slå da

Men du kan ta ei blod prøve å måle hcg hos legen for å sjå om de stige? So sleppe du å bli stressa i 2 veke, de e ik bra for deg og heller ik babyen :/ og disse 2 kommer til å føles laaaange!

Du kommer desverre ingen vei med å gå rundt å være redd for at det skal være noe galt, så du må ikke tenke så mye på det. Stress er ikke bra for barnet så bare ta det med ro og nyt graviditeten <3 alt er nok sikkert som det skal! :-)

Har du tempet ellet tatt andre tester som gjør at du vet når du hadde EL?

Hvorfor gikk du så tidlig? På ultralydklinikken anbefaler de fra uke 7. Når man går så tidlig som du gjør kjøper man seg jo bare bekymringer. At du ikke så noe nå betyr ingenverdensting :) Dette går nok helt fint. Litt overrasket over at de tok deg inn så tidlig.

Egget kan jo bruke opp til 8-9 (?) dager på å feste seg, så egget har nok bare vært litt Tregt, tipper jeg :) Eggløsning er når egget slipper, ikke når det befruktede egget festes :)

Lykke til. Håper det går fint.

Hvorfor gikk du så tidlig? På ultralydklinikken anbefaler de fra uke 7. Når man går så tidlig som du gjør kjøper man seg jo bare bekymringer. At du ikke så noe nå betyr ingenverdensting :) Dette går nok helt fint. Litt overrasket over at de tok deg inn så tidlig.

Her tar de UL fra uke 5.

Bare for å ha det sagt, jeg er ikke spesielt bekymret eller nervøs. Det er helt ok om det ikke skulle gå :)

Går det så går det, går det ikke så må vi bare prøve igjen.

Krysser fingrene for at egget har vært tregt. :)

Tipper dette går helt fint :) egget har bare vært litt på tur :) krysser fingrene :)

Det spørs jo også hvor avansert maskinen de brukte er? Sist svangerskap i uke 12 var jeg på kontroll på sykehuset hos overlegen. De ville ta en ultralyd da det var 3 legestudenter som ville se. De fant ikke hjertelyd, maskinen var for dårlig. De måtte slå over på et annet program og "se" blodet gå inn og ut av hjerter til babyen. Da ser de blått og rødt på maskinen. Det var den eneste måten de kunne bekrefte liv.

Dette var uke 12. Du er uke 5. Og mest sannsynlig har ikke hjertet begynt å slå enda. Så ville slått meg til ro med at det var litt for tidlig, og heller glede deg til du får se lille bønna igjen når den har blitt større og rører på seg osv :happy119

Jeg var hos legen i dag, og hun foretok en gyn. undersøkelse. Det var ingen tvil om at jeg var gravid, livmortappen var bløt og hun kjente på magen og mente det passer fint med at jeg var 6 uker.

Jeg har også søkt sykehusplass, skal tilbake etter ferien og ta de nødvendige blodprøvene.

Man får 12 uker UL på sykehuset her, og den måtte jeg også bestille.

Back
Topp