Tidlig ul

derma

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Dere som skal ta tidlig ul privat, i hvilken (svangerskaps)uke skal dere ha ul?
 
jeg skal når jeg er 6+3.... og i uke 11 ca.. etter d klarer eg nok vente til ordinær og slappe av ;)
 
Den første betaler eg selv. Mens den andre henviser lege meg til når eg har vært på første kontroll :) siden jeg mistet sist, selv om vi såg hjertslag i uke 7 sist.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Hvor tidlig kan man se noe på UL? Og hvor tidlig kan man høre hjertelyd?
 
Jeg skal ikke ta privat da, men skal forhåpentligvis på ul i uke 7. Venter på brev fra sykehuset :)
 
Hadde ventet så lenge som mulig, for jo eldre det er jo bedre, men tidligst uke 7 så du er sikker på at du får se antydning ;)
Takk for svar :) Blir nok til at jeg venter med legetime til uke 8, så får jeg se hva legen sier da!
 
Anbefaler dere å vente til uke 11 + om dere klarer, men ikke vil vente helt til OUL, for i uke 11 er det såååå morro å få se, frem til da er ting mindre tydelig. Her er min 11+6 :) Vis vedlegget 45469
Det er sååå lenge til! Vi har ikke diskutert om vi skal bestille tidlig privat ennå, men man får vel høre hjertelyd hos legen før ordinær UL også? :)
 
Veldig fint bilde forresten! Gleder meg virkelig til den dagen er der for oss :)
 
Veldig fint bilde forresten! Gleder meg virkelig til den dagen er der for oss :)

Virker lenge til, men om dere bestiller time og har en dato så går det kjempe fort, og dere får sååå mye mer igjen om dere venter de ukene ;) Jordmor gikk med på å lete etter hjertelyd med doppler på meg i uke 12, men det var bare så vidt fordi den er vanskelig å finne så tidlig - de fleste gjør det dessverre ikke, blir bare til at folk bekymrer seg unødvendig dersom den er vanskelig å finne. MEN, de ser hjertet på en eventuell ultralyd da :) :)
 
Vi skal på ul til uka, mest for å få en ca termin, har 2 ukers slingringsmonn her.. Men også for å få bekreftet at det er noe der, så jeg får avbestille timen på fertilitetsklinikken..
Satser også på en rundt uke 12.. Er privat..
 
Vi var i uke 8/9 med datteren vår, da fikk vi se et bankende hjerte. Men denne gangen har jeg lyst til og prøve og vente til uke 12, siden man ser mest da.
 
Jeg var i uke 8-9, og 13 sist. Moro begge gangene. Første fikk jeg se hjertet fordi jeg hadde en blødning, andre gangen var mest for moro skyld og for at bf skulle få se.
 
ImageUploadedByBV Forum1388830145.964767.jpg
Her er min gutt i uke 8-9 tidligere. Man ser en prikk som er hjertet, det blinket. Ellers ser man lite, men var gøy å se at det faktisk var noe der. Utvendig UL så litt kornete
 
ImageUploadedByBV Forum1388830262.781646.jpg
Og her i uke 13. Han beveget seg da, men kunne ikke kjenne det. Også utvendig UL her
 
Så gøy å se bilder :) greit å vite hva vi kan forvente oss :D
 
De fant ikke minien min før 7 uker.. måtte ta hcg prøver å sjekke stigning for å belrefte graviditet. Men har lest at du kan se et bankende hjerte på ul i 6.sv.uke.. kanskje bare for å indikere at hjertet slår?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp