Tidlig ul

Totette<3

Flørter med forumet
Har bestilt time til tidlig ul. Skal i vei fredag i neste uke. Da er jeg 6 + 4 uker.. Grunnen til at jeg ønsker tidlig ul denne gangen føler jeg er litt egoistisk, men likevel ganske viktig.

Vi ble gravide ved en tilfeldighet denne gangen. Så sjokket var stort når testen lyste positivt uten at vi hadde prøvd. Det da særlig siden vi prøvde i over 2 år før det klaffet med forrige. Så det at jeg sitter her nå gravid igjen er vel litt uvirkelig. Samtidig som det egentlig passer uhyre dårlig med nr 2 nå. Likevel er abort et alternativ som er så langt fra det jeg ønsker som overhodet mulig.

Derfor skal jeg på tidlig ul, for å finne ut hvor mange det er der inne. Føler meg nesten kvalm når jeg sier dette, men er det mer enn en klarer jeg ikke å forsvare å få enda et barn nå. Mest pga den økonomiske situasjonen vår. (Stort huslån og gubbis som fulltidsstudent med deltidsjobb med ettmåneders kontrakter)

Sitter derfor og grubler en del for tiden. Hva som blir rett avgjørelse for meg og for den lille familien min. Av og til skulle jeg ønske at noen kunne ta slike beslutninger for meg. For slik som jeg føler det nå blir det feil uansett hva jeg velger.

Håper den tidlige ultralyden kan gi meg et hint om hva jeg bør gjøre. Hva ville du ha gjort om du var i min situasjon?

Høres ut som en utrolig kjedelig situasjon for deg!:( vanskelig å si hva jeg ville ha gjort, men jeg ville definitivt ha snakket med noen om det. Kanskje legen eller en jordmor, evt en venninne foruten om mannen din. Jeg syntes ikke bare det var lett å få beskjeden om at jeg er gravid, og tenker mye på hvordan det skal gå, siden det ikke var planlagt før om et års tid. Virker som om man blir i en presset situasjon, og at følelsene går så opp og ned, hjelper ikke det heller! Sånn generelt tenker jeg at økonomiske utfordringer ikke burde hindre en i å få barn, og siden dere prøvde over 2 år med første, hadde jeg kanskje ikke turt å ta abort, for så å ha vanskeligheter med få flere senere. Men situasjonen deres, og hva dere vil ha det bra med, er det bare dere som vet. Håper virkelig du finner ut av dette:) masse lykke til hos legen!

Jeg har dessverre ingen gode råd, er i nesten samme situasjon selv. Lurer på om jeg skal forsøke å få en time til jordmor for å kunne prate med en nøytral person med litt erfaring. Har så mange tanker, og vet ikke helt hva jeg egentlig vil. Er egentlig ikke innstilt på enda ett barn, men tanken på abort er også så fjern. Lykke til på ul, håper det ordner seg for dere :)

Back
Topp