Tidlig ul

**Annie**

Elsker forumet
Synes det er så mange som drar på tidlig ul? Betaler dere for det eller hvordan fungerer det? Selv har jeg ikke vært med legen en gang :/ fikk ikke time før jeg er 13 uker på vei, for legen er på ferie.

Jeg betalte ikke for tidlig ul, ble henvist av lege! men du kan gå til privat gyn/jordmor å da må du nok betale 500-1500.

Jeg har ikke vært, og har heller ikke vært hos legen. Skal til legen når jeg er 12+1 og hun har ultralydapparat, så håper jeg får se knøttet da :) 

Jeg betalte selv. Kosta vel 800.

Jeg har egentlig 'krav' på, siden jeg mistet sist. Men er mye mer fortrolig med min gyn. så jeg  bestilte time til henne. Var i uke 8 og skal i morgen. UL etter dette blir på sykehus.
Betalte 950,- første gang, i morgen blir det billigere (siden det er oppfølging)

Jeg bestilte privat. 650 kroner. Men regner med å få en henvisning påtidlig ul fra legen også siden jeg mistet sist + har gått på noen medisiner.

Jeg bestilte selv fordi jeg ville se et bankende hjerte og at det ikke kommer som et sjokk på o.ul om det evt var tvillinger :P betalte 800 kr :) sist ble jeg henvist fra fastlegen til tidlig ul og var der i uke 10 ca :)

**Annie** skrev:
Synes det er så mange som drar på tidlig ul? Betaler dere for det eller hvordan fungerer det? Selv har jeg ikke vært med legen en gang :/ fikk ikke time før jeg er 13 uker på vei, for legen er på ferie.

Ja det er veldig mange i den gruppa her... Ikke vant m det jeg! :P 

Syns det er rart du ikke skal dit før uke 13 for er noen blodprøver som må tas før uke 13. Det hadde jeg sjekket opp med noen.. er kun derfor jeg dro til legen i uke 9.. Tenkte å levere litt urin til legekontoret om 2,5 uke for å følge opp om jeg har uvi, men ellers skjer det ikke noe før ordinær ul. når jeg har vært på det ringer jeg jordmoren og avtaler time med henne! :)

Takker for svar:) har ikke engang privat ul her i nærheten tror jeg, kun sykehuset! Men hvilke blodprøver må tas før uke 13 da?

Jeg har fått henvisning, men tipper vi ville betalt hvis ikke, leser jo om så mange her inne som har MA som først blir oppdaget på ordinær UL... Hvis noe er gale ville jeg mye heller fått vite det nå enn om 6 uker! Tipper mange føler det slik :-)

Jeg hadde i uke 7 betalte 1000kr. Det var for å se at hjerte slo. Uke 10 fikk jeg gratis siden jeg var lagt inn på s.hus. Pga operasjon. Fikk 11+3 også for å se at alt er som det skal etter første operasjon og før neste operasjon (som er i august) :-)

Ja, her i denne gruppa er det utrolig mange som har vert elle skal på tidlig UL!
Klart de som har hatt tidligere sa/ma og andre problemer i tidligere sv.skap må få oppfølging, men har aldri vert borti at så mange kjøper seg tidlig ul :)
Men forstår godt hvorfor de vil det, har lyst jeg også.

Men jeg kommer nok til å vente til ordinær UL.
Fordi om jeg kjenner litt på at jeg også vil, litt "tøft" og lese om alle som har sett bankene hjerte og sprellende baby <3

jeg ville vite om alt så bra ut så jeg hadde ul rett før uke 11. betalte 650,- vell verdt det <3

Jeg betalte 500 kr hos han første jeg var hos, men så hadde han ferie pga bestilte meg time hos volvat.. De tok 1750 kr. Så det koster en del, men jeg angrer ikke ett sekund :)

Jeg har nettopp vært på tidlig ul pga en sa og en ma i vinter. Skal inn igjen om 4 uker.
Hadde ikke legen henvist meg, så hadde jeg tatt det privat. Forrige gang jeg mistet så var jeg i uke 11 men fosteret hadde sluttet å vokse i uke 6...

Jeg fikk ikke time hos fastlegen min før 14. august pga ferieavvikling. Da er jeg 14+2 og det synes jeg var for lenge å vente for en første sjekk, så jeg bestilte time hos privat gynekolog på Volvat. Hun fylte ut papirer og søkte om ordinær ultralyd for meg, men sa at jeg kunne vente med å ta blodprøvene til jeg skulle til fastlegen. Tok tidlig ultralyd også da jeg var hos gynekologen siden jeg har hatt en SA før synes jeg det var greit å se om "det var noen der" - og det var det emoticon  Betalte 990 kr for alt sammen. Hun sa ikke noe om at det var noen blodprøver som måtte tas før uke 13, og jeg går vel ut fra at hun burde vite hva som skal gjøres....?

På forrige forumet mitt så var det også mange som var på tidlig ul :) tror set Begynner å bli mer og mer vanlig :)

Vi skal på privat UL til onsdag, 10 + 3 dager. Sist ble vi gravide med Pergo etter flere år med prøving, så da ble vi fulgt opp nøye. Hadde på dette tidsunktet allerede hatt 2 UL (henvisning uten å betale selv) i forrige svangerskap. Siden det denne gangen gikk på første forsøk, kan jeg bare ikke tro at det er sant, før jeg ser det med egne øyne. Har derfor valgt å ta tidlig UL og betaler ca 1100 kr. Etter det føler jeg meg tryggere på at vi kan begynne å fortelle det...

Hei :-)
Jeg måtte ta en sen abort i mitt forige svangerskap. Vi søkte om tidlig ultralyd, men fikk avslag. Så på ordinær UL så vi at barnet ikke ville overleve svangerskapet p.g.a ryggamrgsbrokk. Og siden jeg var 18 uker på vei måtte jeg legges inn på sykehuset og avslutte svangerskapet mitt med ordentlig fødsel! 
En forferdelig trist og vond opplevelse.

Nå er jeg gravid igjen,
og alle legene har hele tiden sagt at jeg skal få god oppfølging og tidlig ultralyd.@
Men denne gangen fikk jeg heller alt for tidlig ultralyd...
...i uke 9...
Da kunne ikke legen se så mye,
så han sa jeg skulle komme tilbake mellom uke 17 og 20
for å ta en grundig sjekk av barnet.

Huff av meg tenkte jeg, om noe er galt denne gangen også,
så må vi jo gjennom det samme som sist!

Så nå har jeg bestilt  UL time hos en privat jordmor i uke 12.
Heller betale litt penger enn å måtte gå gjenom det samme som sist!!!
Vil ikke oppleve å måtte bagrave en liten baby til!!!

Jeg er nå 10+6 uker på vei, og krysser fingrene for at alt skal gå bra denne gangen!!!

Jeg fikk henvisning fra legen pga. tidligere spontanabort.
Så var jeg hos gynekologen min pga. tidligere celleprøve, og fikk dermed en tidlig UL der også, når jeg var kommet ganske kort på vei.

På fredag hadde jeg første svangerskapskontroll og reiste etterpå til privat klinikk for å ta organrettet UL, da var jeg 12+2. Den UL betalte jeg 1500 kr. for, og der gikk vi systematisk igjennom alle organene til lille babyen for å se at alt er som det skal.

De andre ultralydene kunne jeg egentlig vært foruten kjenner jeg på nå, men den UL jeg tok i uke 12 var virkelig verdt pengene sine, jeg er 100% avslappet og uten bekymringer nå som jeg vet at absolutt alt er bra i uke 12.

Back
Topp