Tidlig ul

**Annie**

Elsker forumet
Synes det er så mange som drar på tidlig ul? Betaler dere for det eller hvordan fungerer det? Selv har jeg ikke vært med legen en gang :/ fikk ikke time før jeg er 13 uker på vei, for legen er på ferie.

Jeg betalte ikke for tidlig ul, ble henvist av lege! men du kan gå til privat gyn/jordmor å da må du nok betale 500-1500.

Jeg har ikke vært, og har heller ikke vært hos legen. Skal til legen når jeg er 12+1 og hun har ultralydapparat, så håper jeg får se knøttet da :) 

Jeg betalte selv. Kosta vel 800.

Jeg har egentlig 'krav' på, siden jeg mistet sist. Men er mye mer fortrolig med min gyn. så jeg  bestilte time til henne. Var i uke 8 og skal i morgen. UL etter dette blir på sykehus.
Betalte 950,- første gang, i morgen blir det billigere (siden det er oppfølging)

Jeg bestilte privat. 650 kroner. Men regner med å få en henvisning påtidlig ul fra legen også siden jeg mistet sist + har gått på noen medisiner.

Jeg bestilte selv fordi jeg ville se et bankende hjerte og at det ikke kommer som et sjokk på o.ul om det evt var tvillinger :P betalte 800 kr :) sist ble jeg henvist fra fastlegen til tidlig ul og var der i uke 10 ca :)

**Annie** skrev:
Synes det er så mange som drar på tidlig ul? Betaler dere for det eller hvordan fungerer det? Selv har jeg ikke vært med legen en gang :/ fikk ikke time før jeg er 13 uker på vei, for legen er på ferie.

Ja det er veldig mange i den gruppa her... Ikke vant m det jeg! :P 

Syns det er rart du ikke skal dit før uke 13 for er noen blodprøver som må tas før uke 13. Det hadde jeg sjekket opp med noen.. er kun derfor jeg dro til legen i uke 9.. Tenkte å levere litt urin til legekontoret om 2,5 uke for å følge opp om jeg har uvi, men ellers skjer det ikke noe før ordinær ul. når jeg har vært på det ringer jeg jordmoren og avtaler time med henne! :)

Takker for svar:) har ikke engang privat ul her i nærheten tror jeg, kun sykehuset! Men hvilke blodprøver må tas før uke 13 da?