Tidlig UL

Belive

Betatt av forumet
Hei alle gravide og prøvere :-)

Noen som vet om hva som må til for å få tidlig ul time? Er førstegangsfødende og er veldig nervøs på om alt er bra, og har ikke jordmor time før slutten av Mai. Er jo sååå lenge og vente! :-/
Tror dere legen min kan hjelpe meg med det?

Privat kan du vel ta når som helst..koster litt mere.. Men ikke normalt å få tidlig UL hvis ikke mistanke om noe galt tror jeg..:)

Privat kan du vel ta når som helst..koster litt mere.. Men ikke normalt å få tidlig UL hvis ikke mistanke om noe galt tror jeg..:)

Ei venninne tipset om at du får tidlig UL om du sier du er usikker på når mensterminen er :-) Uheldigvis fikk jeg ikke testet det da jeg sa til legen når jeg hadde mens sist, hehe (og jeg er helt elendig til å lyve!)

Hvis du sier du ikke aner hvor langt du er på vei eller når du hadde mensen så får du tidlig ul....

Hmmm.. Er vel ikke noen private i området jeg bor, så det er uaktuelt! Men jeg vet om flere som har vært på tidlig ul, uten at det har vært noe galt! Men kan jo ikke spørre de heller, for da skjønne jo de at jeg er gravid, og det er tidlig og si det enda :-) Skal høre med legen min jeg, hva han sier!

Jeg ville nok ikke jugd om når siste mens var for å få tidlig ul, men hvis man er veldig bekymret er det også en grunn til å få tidlig ul. Har du en grei fastlege vil han sende deg med en gang hvis du føler deg usikker. Det er jo ikke bra å gå  rundt å bekymre seg heller :) Ellers er jo privat ul et veldig godt alternativ, men litt vanskelig hvis det ikke finnes i nærheten av der du bor..

Jeg har sååå lyst, men ikke snakk om. Hvorfor må man vente 16-17 uker da? Tenk om noe er galt? Baaah...

Annanna skrev:
Jeg har sååå lyst, men ikke snakk om. Hvorfor må man vente 16-17 uker da? Tenk om noe er galt? Baaah...

Jeg ville absolutt tatt en privat ul dersom jeg ikke fikk offentlig. Hvertfall hvis du bekymrer deg. Som regel skal det jo gå greit, men med min erfaring, så fikk jeg tilfeldigvis ul i uke 12-13 (selv om jeg hadde hatt både i uke 5 og 9) fordi jeg tidligere har hatt blodpropp. Da fant de store kromosomfeil og sa at fosteret ville ikke overlevd svangerskapet. Tenk om jeg måtte ventet til uke 18 med å få den beskjeden! Har hørt om flere som har fått beskjed først ved ordinær ul at fosteret ikke kommer til å overleve (selv om det selvsagt er veldig få i den store sammenhengen).

Man må jo selvsagt bare tro at alt skal gå greit, går jo ikke an å ta sorgene på forskudd. Men det er jo veldig betryggende å få beskjeden om at "alt ser fint ut, dette kommer til å gå bra" noen uker før den ordinære :)

Back
Topp