Tidlig UL

• Trådstarter Trådstarter Mamma til 3
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma til 3

Guest
Når er det lurest å bestille time til UL? For å se noe som helst?

De sier at du kan se hjerteslag i uke 6-7, men de sier vel at du bør være i uke 7 for å være sikker på å se noe.
Jeg var på UL på mandag, var da rett under 7 uker og fikk se tydelige hjerteslag <3

Jeg tenkte å bestille onsdag/torsdag om 2 uker, da er jeg 7+1 og 7+2, håper på å se hjerteslag da :D

Personlig så har jeg bestilt meg tidlig ultralyd når jeg er 11+2. Det er mest fordi jeg vil se litt mer enn bare noen "flekker"...

Angrer egentlig litt nå, for dette er mitt første svangerskap, og jeg er jo litt nervøs for at fosterets hjerte bare skal slutte å slå e.l, da jeg ikke har sett noen hjerteslag tidligere (siden jeg aldri har vært på UL)..

Vil anta at uke 8-9 er en grei tid. 

Jeg var på ul på onsdag og da var jeg 6+5. Så tydelig hjertet som banket og tassen var 7,1 mm:-)

gyn ville ha meg tilbake når jeg er 8+1.. og så har jeg bestilt egen time når jeg er 12+0 :)

Var på tidlig UL med min datter når jeg var ca 11 uker på vei. Ble utvendig UL då og fikk se en liten en som snurret rundt og rundt. Var utrolig herlig å se. Denne gang blir det nok samme tid. Med mindre legen henviser oss før pga at jeg har tatt angrepille.

jeg har klart og lure meg til en tidlig UL på syke huset den 3april grunn av dødt foster ifjord! da er jeg i uke 7 :D så håper alt står bra til da 

Bestillr då hos privatlege. Gynekolog..

Er det noen som vet prisen ca på Volvat? Til ul? Jeg pleier å betale rundt 900kr for time hos gyn der ellers, men koster det noe mer med ul?

Vær litt hysterisk hos legen så får du garantert UL hos nærmeste gynekolog.
Jeg var på 6 UL før uke 12 med sønnen min, var rene nervevraket =)
Etter å ha vært hos gyn første gang, var det bare å ringe gyn når jeg hadde behov igjen..Kom inn på dagen! Knallbra opplegg =)

Det er godt det er flere enn meg som gjerne vil se noe.
Visste ikke at det gikk ann å se noe så tidlig, men nå har jeg lest litt her å bestemt meg for å bestille en time til tidlig UL jeg også :)

Med min sønn var jeg på tidlig ul i uke 12, det var en fantastisk opplevelse -kunne jo se lille tassen <3
I dag var jeg på tidlig ul, er ca 7 uker på vei -det var også en fantastisk opplevelse, fikk se det bankende hjertet <3 Men det var jo ikke like mye å se nå som i uke 12 da :)

Jeg har fått UL-time i uke 13+4! Syns det er en ganske passende tid jeg :) Da får jeg se litt mer enn en liten sort klump, og vi får sjekket organene. Gleder meg <3 Rart at jeg i det hele tatt har tålmodighet til å vente så lenge :P

Back
Topp