Tidlig UL

Klodehode

Elsker forumet
ser det er flere her inne som allerede har vert på tidlig UL, er det noen grunn for at dere har fått det.
Jeg skal til legen på mandag og er spent på om jeg blir henvist. Har hatt mange aborter og en graviditet utenfor livmora så jeg håper jeg får sjekke at alt er bra.
Sist svangerskap hadde jeg 8 UL eller noe sånt, hadde en gyn. som fulgte meg veldig tett pga historien min. Men nå har jeg flyttet og skal til helt ny lege...

Jeg skal. Men jeg har bestilt privat da:-)

jeg har mista 4 ganger tidligere. så jeg sa til legen min at jeg ville ha oppfølging av sykehuset og ho sendte rekvisasjon. så no har jeg en lege på gyn som skal følge meg hele svangerskapet. skal ha ul hver 2 uke til uke 15-16 :)

Jeg får det pga prøverør.  Vanligvis er det i uke 7, men pga påske blir det i uke 8=)  Håper på å få se et lite bankende hjerte=)

Hjertefeil i familien. Pluss at jeg hadde infeksjon etter sist svangerskap. Drar til gynekolog :)

Jeg har prøverør så er defor jeg får tidlig altså uke 7, får også i uke 11. viser seg at jeg har tvillinger så da får jeg Ul 1 gang i mnd (og har en dødfødsel så da får jeg ekstra oppfølging)
Bestiller 3D ul selv da dette var så fantastisk sist gang:)

Jeg skal ha ul på fredag, privat dog:)

Jeg skal på ultralyd hos privatklinikk i morgen, kunne nok blitt henvist fra fastlege men har akkurat byttet lege så jeg orket ikke ta den runden nå.

Skal på senter for fosterdiagnostikk i uke 12 pga at første gang vi mistet i fjor skyldtes det en alvorlig kromosomfeil som ikke var forenelig med liv. 

Håper på gode nyheter i morgen 

linusisvingen skrev:
Jeg får det pga prøverør.  Vanligvis er det i uke 7, men pga påske blir det i uke 8=)  Håper på å få se et lite bankende hjerte=)

Samme her. Blir rett før påska her da, får inn den 3. april, etter tr er jeg da 8 uker på vei..

Jeg har bestilt meg privat UL. Skal ha det når jeg i uke 11.

Dette er mitt første svangerskap og jeg er litt nervøs, så jeg tenkte at det er like greit å ha en litt tidligere ultralyd. 

Jeg håper på å få tidlig UL etter at jeg har vært hos legen på fredag. Har flere SA bak meg + en exu før jeg ble gravid med minstemann. Var ikke noe problem å få tidlig UL da jeg ble gravid med han, siden det er forbundet en hvis gjentagelsesfare med exu. Ønsker deg lykke til, du får nok sikkert tidlig UL du også. :-)

Fikk tidlig ul 7+3 pga at vi sto på venteliste for prøverør. De ville sjekke at alt var som det skulle - og det var det. Neste ul er 11+6 :)

Dere som egentlig ikke har noen grunn til å få tidlig ul, men bestiller selv privat, hva er deres motiv for å bestille tidlig ul? 
bare lurer for klarer ikke å bestemme meg om jeg vil bestille time...

Jeg lurer på hva det kommer på i pris når du bestiller privat? Er det vaginat UL? Eller vanlig? :)

Jeg hadde ultralyd tidlig i begge mine andre svangerskap for å se at det var liv.. Ville ikke ventet til halvveis ut i svangerskapet på å vite..
Itillegg ville jeg sjekke at det var normal str på nakkefolden..

Koster alt fra 800-1200 kr å ta det privat.. Kommer helt an på hvilke by man bor i! :) 

Er du rundt 11 uker på vei, kan de prøve på magen først.. Kommer helt an på hvordan livmoren din er.. Ser de ikke bra den veien, blir det vaginalt..

Er veldig lurt (og anbefales de stedene jeg har vært) et en drikker rundt en halv liter vann en time før ultralydundersøkelsen og ikke tisser først! Blæren vil presse livmoren opp! :)

Med storebror så fikk jeg tidlig UL hos gynekologen fordi jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei. 

Skal ha tidlig UL til onsdag, hos samme gynekolog som sist. Men jeg visste ikke at man måtte ha en grunn, eneste grunnen vår er at vi vil være sikre på at det er liv der.

Når jeg ringte for å få henvisning så var det ikke snakk om at jeg ikke skulle få det, selv om jeg nå vet hvor langt jeg er på vei... 

Hadde jeg ikke fått henvisning så hadde vi hatt privat tenker jeg. Har ikke lyst til å fortelle noe til familen vår uten at vi er sikre :) 

Hva skjer på en tidlig ul da? kan man se om fosteret har downs f.eks? og hva om det oppdages hva skjer da?
Og når er vanlig å ta tidlig ul, er det ca uke 11?   

Jeg hadde blitt henvist og fått time for å sjekke fruktbarhet, da jeg fant ut jeg var gravid.Så jeg ringt gynekologen og spurte om det gikk å forandre timen til en UL da jeg har hatt en graviditet utenfor livmoren og en MA. De sa det passet med timen jeg hadde fått da jeg var 9 uker på vei og både fosteret og hjerte skulle være synlig på UL.

Gikk og fikk tatt innvendig UL og fikk se et stort fint foster på 23mm, med 187 hjerteslag i minuttet. Gyn sa at alt så helt perfekt ut og at jeg hadde ingen grunn til noe bekymring.

Nå er det vert det! Alle kvalmen, oppkast, svimmelhet, den konstante sulten. Det er verdt hvert minutt av det! Lille spiren min lever og fryder seg inni magen min!
*LYKKE*!

ps: ikke betalte jeg for det heller =)

Jeg har vært på tidlig UL i dag, mest på grunn av at jeg er sinnsykt nysgjerrig:)
Det ble liksom mer virkelig å se den lille:) så det lille hjerte slå:) 
Det var en veldig fin opplevelse. går bare rundt å smiler:)
fått ny termin 20.11.12
Skal på ny UL i uke 12 da får vi se litt mer + nakkefold test.
Gjør dette hos privat.

Back
Topp