tidlig ul?!

Hermansinmamma

Glad i forumet
Ser flere av dere skriver at dere skal på tidlig ul, jeg bare lurer på gjør dere dette hos privat gyn eller gjennom fastlege?

Jeg har hatt 2 sa men det er jo leeenge siden, så det hjelper vel ikke å bruke det som en undskyldning om man kan kalle det det.

Jeg er veeeeldig urolig og nervøs for lille spiren, men vet ikke om det er en god nok "grunn" til å få tidlig ul. Sjekket ut i forhold til volvat privat klinikker, og det utfører ul fra uke 6, men må jo selvsagt betale selv..

Noen som kan hjelpe?

Norge tilbyr kun 1 ul iløpet a svangerskapet. Er kun når det er noe spesielt de gir fler. Selv i forje svangerskap fikk jeg ul 1 gang i mnd, og det får jeg nå. Ellers er tidlig ul noe man betaler selv ja. F. Eks hos volvat eller aleris:)

Ok, fikk et par ekstra sist pga svangerskaps diabetes, men det kan hende at de vil sjekke ut i forhold til den dia da kanskje... Uff, fælt å gå å lure sånn. Og legen min er på ferie så da får jeg lure en uke til :-/ Var ikke mulig å få tatt hcg test før neste uke heller:(

Hvis legen din er snill, så kan du jo alltids prøve å snakke deg til en tidlig UL ;)

Jeg har hatt 2 SA og 1 MA det siste halvåret og har vært ganske så bekymret, så det var grunnlaget for at jeg fikk tidlig UL. 
Siden du har hatt 2 SA tidligere, kan du jo si det til legen og legge til at du er veeeldig redd..? Kanskje det virker og han gir deg en henvisning :)

Ja, det er jo en mulighet det da. Sa var i 2008 så det er jo ikke sikkert det hjelper. Og har akkuratt bytta lege så kjenner han ikke så godt, men må vel prøve:)

Jeg skal lett betale selv! =) hehe.. Skal på privatklinikk i uke 11 ! =)

Men tror ikke SA som skjedde før du fikk et barn teller, for lille gutten din er tydelig bevis på at du kan lage baby!=)

Live2Learn skrev:

Men tror ikke SA som skjedde før du fikk et barn teller, for lille gutten din er tydelig bevis på at du kan lage baby!=)

Jeg også betaler selv med stooor glede, men vil jo helst slippe da.

Jeg skal til privat gyn torsdag 15 !!!!! Gleder meg og det er gratis. Ringte bare til lege kontoret i dag og jeg var hjertelig velkommen :) vi har en veldig hyggelig privat gyn her i byn, jeg har gått til han i 9 år nå.... Var og hos han med mine to største og det var han som opdaga MA i uke 9 i desember. Så år jeg ringte nå var det ingen spørsmål bare om når jeg ville komme :) Lykke til med ul du og :)

Hermansinmamma skrev:

Live2Learn skrev:

Hehe, det skjønner jeg! :) Alle penger spart, er ekstra gode penger! :)

Live2Learn skrev:

Hermansinmamma skrev:

Live2Learn skrev:

Hehe, det skjønner jeg! :) Alle penger spart, er ekstra gode penger! :)

Klarte jo selvfølgelig ikke å vente med å snakke med legen, så skal på ul den 19 mars! WÆÆÆ!

Back
Topp