Tidlig UL

Pia84

Forelsket i forumet
Jeg ser at veeeldig mange av dere har vært på Ul allerede. Har dere betalt det privat???
Har ett sterkt ønske om å se at det virkelig er noe der.... Har absolutt ingen symptomer på graviditet bortsett fra 3 positive tester.. Men begynner å lure veldig.

Har ikke så mye penger, så har ikke råd til privat UL, men kan man få det fordet? skal til fastlegen på tirsdag, kan han henvise meg til en Gyn bare på dette grunnlaget??

Ikke at jeg vet helt hvor langt på vei jeg er heller, menstermin sier 7 uker, men selv tror jeg 5+3....

Hmmm... Usikker om du får det på det grunnlaget. Etter hva jeg vet er det vel stort sett risikosvangerskap som får det dekket. Jeg har hatt en operasjon på livmorhalsen og blir fulgt opp ekstra, men jeg betaler likevel for de ekstra UL'ene.
Mulig noen andre her har erfaring fra dette?

eg blei kun sendt vidare pga blødning og manglande symptom, trur det må blod til, som regel ihvertfall?

No har fastlegen min fått ul-apparat på kontoret, so da tar han kvar kontroll om det er ønskeleg..

Jeg ble henvist av lege i forje gang siden jeg trudde det kanskje var noe galt pga symptommagel og ondt i magen (ingen blødning), måtte da betale egenandel på 50kr, så begynte jeg å blø noen dager senere å ringte rett til gynekologen, fikk da time og trengte fortsatt bare betale egenandelen.

Fikk også beskjed om at jeg bare skulle be legen om henvisning neste svangerskap siden det endte i abort slik at jeg fikk et helt sikkert svar :)

Hadde jeg vært deg ville jeg nok bare ha fortalt at du er usikker og redd og at du vil ha UL, da får du sikkert det :) lykke til :)

Jeg hadde tidlig UL i 6+2 siden jeg var usikker om jeg var 6+2 eller 10+2. Så til min lege og sykehus er det nok gyldig grunn å ikke vite hvor langt man egentlig er :)

Her er det hoeyrisiko svangerskap saa her vaert eg medisinert og overvaaka noeye med kontroller, blodprover og UL.  

Back
Topp