Tidlig UL

Raskatte

Elsker forumet
Er det noen som skal bestille legetime og be om tidlig UL her? Evt når tenkte dere å ta en UL da? Jeg vil gjerne ta tidlig UL pga to aborter på rad, så vil gjerne se at et hjerte slår så tidlig som mulig. Men lurer også på om jeg bør evt klare å vente litt, slik at det er litt å se også? Eller om jeg evt skal kreve flere? Hva tenker dere? Noen som skal på tidlig UL, og evt når i svangerskapet? Om det er mange, bør vi kanskje ha en egen tråd på tidlig UL?

du kan nevne for fastlegen at du har hatt 2 aborter og vil gjerne ha en tidlig ultra mellom 6-8 uker sånn at du kan se hjerte slår normalt og alt er som det skal... jeg har hatt 2 tidlig på grunn av smerte og blødninger,nå er det mistanke om mola fordi de ikke finner noe og jeg har skyhøy hcg men kan også være 2 så skal på ultra på mandag da er jeg 6 uker :)

Oi,spennende! Håper alt er bra:-) Ja,jeg tenkte jeg skulle ringe og bestille legetime til rundt 6 uker-også kanskje spørre om UL i uke 8 eller 9, da bør man vel se litt tror jeg:-) Får se hvor tålmodig og rolig jeg klarer å være. Gleder meg til oppdatering fra deg på mandag! Lykke til!!

jaaa tusen takk,jeg håper de ser hjertet,kunne ihvertfall det med sønnen min når han va 5+ 4 dager gammel... og oppdatering blir det,håper virkelig ikke det er en mola :((
og vis du ikke skulle få tidlig ul så push på og overdriv litt,ikke kult med aborter hele veien... :(( lykke til med deg å... 

Jeg har bestilt time til UL når jeg er mellom 9 og 10 uker. Hadde på samme tidspunkt sist jeg var gravid, og da så vi en sprellende bamsemums med bankende hjerte. Hvis man påviser hjerteaktivitet på dette stadiet er faren for abort betydelig mindre, derfor vil jeg ha rundet 9 uker først.

Skal på ul nå på torsdag, er 6+5 ...krever et bankende hjerte ;) hva er mola?

Jeg skal høre med min fastlege om å få tidlig UL på grunn av MA uke 7+5 og svangerskap utenfor livmor. Vet legen min sa at han gjerne ville sende meg videre neste gang jeg ble gravid. Så jeg synes du skal prate med legen din, og få en tidlig UL :o) Lykke til!

i forrige svangerskap så fekk eg tidlig ul i uke 8 eller 9 var det kanskje... Eg la vekt på at eg var nervøs for at ting ikkje skulle gå bra med tanke på tidligere erfaringer, og då sendte jordmoren eg hadde henvisning med ein gong.

Back
Topp