Tidlig UL

Kristine79

Glad i forumet
Noen som skal på det?

Jeg bestillte meg time idag siden jeg hadde en SA forrige gang, og vil gjerne se at alt er i orden.
Skal dit 20 mai - blir 3 lange uker nå ja [:)]

Skal til legen for å spør i dag [:)] Er så usikker på terminen, og siden jeg gikk på p-pillen når jeg ble gravid, vil jeg sjekke at alt er i orden [:)][:)][:)]

Jeg er litt grønn på dette jeg. Må man betale noe for å få tidlig UL?
Kunne gjerne ha tenkt meg det, så hvis det er gratis, så er det bare å kjøre på her også!

ORIGINAL: Frøken S

Kunne gjerne ha tenkt meg det, så hvis det er gratis, så er det bare å kjøre på her også!

Jeg har bestillt meg privat, så det koster endel - rundt 1000,- kr. Men det er det verdt for meg [:D]
Man kan vel klare å "smiske" det til seg via fastlegen og, men det gidder ikke jeg. Venter med å dra til fastlegen til etter UL jeg.

Jeg skal når jeg er 7+6 - de kan jo helt fint se hjerteslag da, og det er det jeg vil se [:)]

ORIGINAL: Kristine79

Jeg skal når jeg er 7+6 - de kan jo helt fint se hjerteslag da, og det er det jeg vil se [:)]

Hvor tidelig er det valig å se hjerteslagene på UL? tror jeg bestiller time hos legen min til da, for de har UL der..

Da har jeg bestilt lege time, som jeg skal på om 2,5 uke, så da får jeg se da..
De hadde ikke ledig time før det, fordi kontror damen mente det ikke varnoe som hastet[:@][:@]
De er så drit sure de kontor damene på lege kontoret mitt at det er til å spy av...!

Kommer nok til å bestille UL på privat klinikk i uke 12 også[:)][:)]

Jeg har fått henvisning til spesialist etter min andre SA i mars, ringte og snakka med kontordama da jeg har funne ut at jeg er gravid igjen og hun mente jeg bare skulle holde på min time som er 18.mai så da får jeg ultralyd, gleder meg er enten 7 eller 8 uke da, så da håper jeg at jeg ikke mister og at alt ser bra ud. Krysser fingerene for at det går bra denne gangen, har så lyst å se ett bankene hjerte [:)]

Nei, jeg holder meg til vanlig oppfølging siden jeg ikke har noen grunn til å be om tidlig ul. Hadde et ukomplisert svangerskap sist, så jeg velger å tro at alt er i orden.

Mulig jeg tar en ekstra ul etter den ordinære hvis de ikke klarer å se kjønn da, for jeg er såååååå nysgjerring på om det blir lillesøster eller lillebror...[:)]

Jeg har også tidlig ultralyd 20.mai! [:D]

jeg skal på tidlig ultalyd på ahus, det er gratis hvis man får hendvisning av legen, jeg får det fordi jeg er usikker på terminen min.. så venter på brev i posten...

Blir henvist til tidlig UL ja pga SA, skal til legen neste uke og håper på UL uke i uke 7-8 [:)]

ORIGINAL: Sienna3

Blir henvist til tidlig UL ja pga SA, skal til legen neste uke og håper på UL uke i uke 7-8 [:)]

hatt mange sa-er siden du blir henvist på tidlig ul?

Hadde selv en sa i høst, men ikke hørt et pip fra legen om det

ORIGINAL: Frøken S

Jeg har bestillt meg privat, så det koster endel - rundt 1000,- kr. Men det er det verdt for meg [:D]
Man kan vel klare å "smiske" det til seg via fastlegen og, men det gidder ikke jeg. Venter med å dra til fastlegen til etter UL jeg.

Kunne gjerne betalt det jeg også ja[:)]
Får se hva jeg gjør! Legne sa at jeg bare måtte ringe for å fremskynde timen min om jeg ble nervøs, så jeg ser det an.

Nei, heldigvis bare 1! Men da jeg var til kontroll etterpå sa legen at når jeg ble gravid igjen skulle jeg komme tidlig til 1.legetime og hun ville henvise meg til tidlig UL... Synes jo det er kjempebra, så håper det fortsatt står ved lag [:)]

Dere som skal på tidlig UL, hvor i landet skal dere? Jeg bor i nærheten av Tr.heim, men aner hvor jeg kan få UL[:)]

Jeg skal i Asker.

Du kan jo google ultarlyd+trondheim [:)]

Haaahaha, jasåklart kan jeg det![8D]
Tenkte jo ikke så langt[:-]

Jeg fant![:D]
Det koster 850 kr da.... Får vurdere om det er verdt det eller ikke[:)]

Back
Topp