Tidlig UL uke 11-12?

Lisbethu

Lykkelig <3
Har litt lyst bare for å se at alt er greit så jeg slipper å få "sjokk" i uke 18..
Men så tenker jeg 1000kr er veldig mye å bruke også..

Men når er det best for å se at alt er bra? Uke 11 eller uke 12?

Og noen som kan anbefale noen i trheim? Er det kun ultraportalen, aleris og medicus??

Jeg synes det er så absolutt verdt pengene! Jeg personlig hadde tatt uke 12 eller 13. Da kan man se ganske mye, noen kan se kjønn til og med, med forbehold. Jeg selv ønsker å gå på en privat UL etter uke 12, og etter at jeg har hørt hjertelyden. Jeg hadde en MA i februar og er veldig bekymret denne gangen...
I trondheim vet jeg dessverre ikke noe, bor i Oslo området...

Du merker jo om alt er bra! På kontroller hos legen Osv. Unødvendig mye ul er ikke bra for babyen.

Jeg skal 12+3 :-)

Du merker jo om alt er bra! På kontroller hos legen Osv. Unødvendig mye ul er ikke bra for babyen.

Helt uenig! Jeg aner ikke om alt er bra, du kan ikke kjenne det på kroppen. Dessuten er det ingen nyere forskning som sier at ul er skadelig for barnet.

Jeg syns de 1000 kr var vel verd roen jeg fikk på tidlig ul sist og skal i uke 12 ca denne gang.

Hvordan skal jeg vite det? Skal ikke til lege før ordinær ul jeg. Pga at jeg var der i uke 5+4 så vil de ikke ha meg til kontroll igjen i uke 12 som normalt. Skal bare innom å ta blodprøvene that's it...

Jeg aner heller ikke om alt står bra til. Hvordan skal jeg vite det sånn av meg selv? Jeg skal på ul i uke 9, dette fordi jeg har hatt en MA før. Da gikk jeg til uke 12 i den tro at alt var som det skulle, men det hadde stoppet opp i uke 6. Og jeg hadde ikke noen anelse om at ting var gått galt. Kroppen fortsatte å tro at den var gravid. Jeg bestiller gladelig ul privat bare for å se at alt er bra :)

Je hadde tidlig ul i uke 10 første gang, så hjerte banke og alt så greit ut. Men galt gikk d i uke 13.. Hadde en sa. Så selv om je allerede har sett et bankende hjerte nå, så er je ikke 100% beroliget før e har kommet myye lengre på vei..

Ville ventet til uke 12. Jeg har planer om å bestille selv, får se hvor lenge jeg klarer å vente...

Skal 11+2 selv men hadde jeg kunnet velge dato selv ville jeg nok ventet til etter uke 12. De som tar ultralyden har ikke lov å si noe om kjønn før etter uke 12. Jo lenger man venter jo mer er det å se:-) Og skjønner godt at du vil sjekke. Kontroller hos lege kan ikke si noe om barnet lever eller ikke, med mindre man får høre hjertelyd da.

Back
Topp