Tidlig ul privat

LilleSpire20

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
Hei! Hvor har dere i Oslo-området bestilt tidlig ul? Legen min da igår at det må man gjøre privat for leger henviser ikke til det. Merkelig, men men. Har sjekket litt på nettet, men vet ikke helt hvor jeg skal velge. Har time hos Oslo city legekontor men har lest endel negativt om dem (men det er gamle tilbakemeldinger). Så, noen tips?
 
Jeg har bestilt hos oslo city... har ikke hørt noe om dem, men tenker at de er jo leger og at jeg bare må stole på kompetansen dems og at de er flinke :)
 
Jeg kan virkelig anbefale 'Det gule Huset' i Moss ( hvis det ikke er for langt for deg ). Der jobber en jordmor som driver med UL. Hun er veldig hyggelig og hun må ha kjempebra utstyr siden hun tar utvendig UL så tidlig som i uke7 ☺️
 
Tror både Volvat og Aleris tilbyr tidlig ultralyd, sjekk hjemmesidene deres. Og sikkert andre private sykehus/legesentre.

Det er ikke så merkelig at legen ikke henviser til tidlig ultralyd. Tidlig ultralyd er jo ikke en del av den offentlige svangerskapsomsorgen, så alle som ønsker det må ordne dette privat. Og dermed også betale det i sin helhet selv.

Hvis det er medisinske grunner til det, man man få henvisning og dermed også betale kun egenandel. Men det er altså bare i de tilfellene det er noe spesielt.

Jeg har ikke vært til tidlig ultralyd men har vært til gynekologisk undersøkelse på Volvat i en annen sammenheng og fikk veldig godt inntrykk da.
 
Back
Topp