Tidlig UL på onsdag!

Mammaen til J <3

Gift med forumet
Sommerfuglene <3
De ringte fra sykehuset istad og sa at de hadde fått en avlyst time på onsdag og at jeg kunne få den om jeg ville. Selvsagt sa jeg ja. Så tenkte jeg etterpå at kanskje det blir litt i tidligste laget... Men men. Det gjenstår å se. Håper bare at jeg ikke kommer dit og får beskjed om at de ikke ser noe. Eller at hjertet ikke banker. Det er jo så tidlig at det er jo en mulighet for at hjertet faktisk ikke banker enda. Men jeg kommer jo ikke til å være så høy i hatten da, hvis jeg får den beskjeden, selvom de slenger på et "men det er veldig tidlig".

Får dra på enda en UL litt senere isåfall.

X fingrene for at hjertet har starta å banke :) å at du får se den lille erta :) <3

Spennende :) Jeg skal på mandag, er da 6+6 :) Håper på å få se et lite hjerte som slår :)

Krysser fingrene for at du kommer ut av kontoret med et stort glis! :D

Spennende :) Jeg skal på mandag, er da 6+6 :) Håper på å få se et lite hjerte som slår :)
Jeg var på UL da jeg var 7 uker sist, og da fikk vi se bankende hjerte :) Så det får du helt sikkert se vettu.

Men jeg er jo bare 6+2 på onsdag. Og ifølge min egen beregning er jeg faktisk bare 5+2 den dagen. Og da er vel sjansene for bankende hjerte minimal.

Sjekket på terminkalulatoren. Hvis legen sin termin stemmer, begynte hjertet å banke for ca 2 dager siden. Hvis min termin stemmer, begynner det å banke 20/10.
Så da er det jo spennende å se da :p Håper hvertfall at jeg blir satt opp på ny time hvis hjertet ikke banker enda..

Dette fant jeg på klikk.no:

Dette avslører tidlig ultralyd
  • Uke 5 – 6: Du kan se om det er liv, om hjertet slår. Du kan også se om du bærer på ett eller flere fostre.
  • Uke 12 til 14: Nå kan det oppdages om fosteret har rundt 40 andre alvorlige misdannelser, deriblant Downs syndrom. Det er også mulig å anslå en termindato.
  • Uke 16: Kjønnet kan noen ganger bestemmes fra uke 16.
Kilde: Peter Molnar ved Majorstuaklinikken

Back
Topp