Tidlig ul på Jessheim noen?

Tussa

Forelsket i forumet
Marslykke 2016
Har hørt mye bra om legen på spesialistsenteret der. Noen som har vært eller tenkt seg dit? Og sånn generelt, er det virkelig slik at de ikke har lov til å sjekke om noe er galt med fosteret (downs etc) på tidlig ul? Det synes jeg faktisk er litt drøyt!

Tror det er slik at sykehus kan sjekke dette oga kompetanse litt usikker .....

Fordi jeg synes jeg har rett til å få vite om noe er galt eller ikke. Det er en stor belastning å måtte vente til ordinær ul, for så eventuelt å avbryte svangerskapet. Da har man kanskje allerede fortalt familie og venner, og dessuten gått unødvendig mange uker med graviditetsplager. Så lenge man har teknologien til å finne ut slikt, bør den gjøres tilgjengelig, så hver og en kan gjøre sitt valg.

Jeg har vært hos han på jessheim, var på fosterdiagnostikk i uke 12/13, nettopp den uka det er størst sjanse å kunne se tegn på downs syndrom, han ser på nakkefolden og nesebenet om det er avvik! Tull og tøys at de ikke har lov å sjekke det, er derfor man kan komme på fosterdiagnostikk :) På ordinær ultralyd er det for sent å oppdage disse avvikene. og er det mistanke blir du henvist til å ta fostervannsprøve, det gjør de kun ved mistanke hos oss som er under 38. :)

og btw, han er sinnssykt flink, og bildene du får med er fantastiske!!

Jeg har vært hos han på jessheim, var på fosterdiagnostikk i uke 12/13, nettopp den uka det er størst sjanse å kunne se tegn på downs syndrom, han ser på nakkefolden og nesebenet om det er avvik! Tull og tøys at de ikke har lov å sjekke det, er derfor man kan komme på fosterdiagnostikk :) og er det mistanke blir du henvist til å ta fostervannsprøve, det gjør de kun ved mistanke hos oss som er under 38. :)

og btw, han er sinnssykt flink, og bildene du får med er fantastiske!!

åhh så gøy at du var fornøyd, da tror jeg det blir dit på meg også!

Og skjønner at du vil vite det, jeg dro kun for å sjekke det for å være trygg, jeg hadde også vurdert abort om de fant avvik.

Jeg har vært hos han på Jessheim og var veldig fornøyd :) Jeg var der i uke 30 så det blir kanskje ikke det samme, men jeg var som sagt fornøyd ;)

Jeg var hos han på Jessheim sist svangerskap, i uke 12 og uke 30. Kommer til å gjøre det samme nå også, han er fantastisk flink :)

Jeg skal til han 15. mai! Han er helt fantastisk etter det jeg har hørt av venner og bekjente. Gleder meg :) Han har visst nyeste av det nyeste innen utstyr og er nøye/grundig!

Jeg skal til han 29april :D Gleder meg veldig! Klarer rett og slett ikke vente til første ordinære ul med å se! Jeg og sambo har bursdag rundt den datoen, så det blir en bursdagsgave til oss :)
Håper virkelig alt er bra der inne <3

Back
Topp