Tidlig Ul og fostersekk..

Blomsterenglene

Blir kjent med forumet
Jeg var på privat Ultralyd i uke 7. Der fikk vi se en sprell levende baby og en fostersekk. Jordmora sa at det var fostersekken til babyen.
Men ved de to andre svangerskapene har jeg også vært på ul tidlig, uten å se fostersekken i tillegg.
Syns det er litt merkelig at den fortsatt var der i uke 7.
Er det flere som har sett fostersekk i tillegg til babyen? :)

ba9b6b830834bbf71cc94c96b74b894d

Sikker på at hun ikke sa plommesekken? Det ligner mer på det, og fostret får jo næring fra den fram til morkaken tar over. I såfall helt normalt at man ser plommesekken i uke 7.

Men hvis hun sa fostersekk vet jeg ikke?

Sikker på at hun ikke sa plommesekken? Det ligner mer på det, og fostret får jo næring fra den fram til morkaken tar over. I såfall helt normalt at man ser plommesekken i uke 7.

Men hvis hun sa fostersekk vet jeg ikke?
Men er ikke fostersekk og plommene det samme? ;) Nå ble jeg litt usikker altså. Og syns det er rart at jeg ikke har sett det på de to andre..

Jeg har ikke sett plommesekken på de to første på tidlig ul. Denne gang så jeg den senest i uke 10. Var forsvunnet til uke 12 :)

Men er ikke fostersekk og plommene det samme? ;) Nå ble jeg litt usikker altså. Og syns det er rart at jeg ikke har sett det på de to andre..
Fostersekk og plommesekk er ikkje det samme. Fostersekken ser du før du ser et embryo, plommesekken er "matpakken" til embryoet før navlesnoren og morkaka fungerer :)

Jeg så plommesekken i uke 8! Eller, det var iallfall en sekk sammen med babyen og jordmor sa det var oppi den kid'en henta matpakken sin!

Back
Topp