Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er i uke 8, ringte jordmor på en privatklinikk for å booke time for et par dager siden. Fikk da beskjed om å ta kontakt nærmere uke 12 fordi det ikke "ville være noe å se" med vanlig UL ennå, og de tok ikke UL vaginalt med mindre det var medisinske årsaker til det. Vet ikke om det er vanlig? Syns kanskje hun var litt brysk, hun sa også at det ikke er vits i å ta før 12 i tilfelle man mister det
Jeg er i uke 8, ringte jordmor på en privatklinikk for å booke time for et par dager siden. Fikk da beskjed om å ta kontakt nærmere uke 12 fordi det ikke "ville være noe å se" med vanlig UL ennå, og de tok ikke UL vaginalt med mindre det var medisinske årsaker til det. Vet ikke om det er vanlig? Syns kanskje hun var litt brysk, hun sa også at det ikke er vits i å ta før 12 i tilfelle man mister det
Litt brysk ja. Enig i det !
I begge mine forje svangerskap har jeg hatt ul i uke 6 eller 7. Var på en privat klinikk og jeg forstod av jordmoren jeg var hos at det ikke var uvanlig å komme før uke 12. Mange som gjorde det.
Om du ikke vil vente til uke 12, Så finnes det kanskje andre private klinikker du kan bestille time?
Dette høres rart ut. Det er mange klinikker som tar innvendig UL før uke 12 for å bekrefte liv. Men det stemmer at utvendig lønner det seg å vente til uke 12. Du bestemmer selv om du vil betale for en ultralyd før uke 12. Og man kan faktisk miste seinere i svangerskapet, skjønt det er vanligere tidlig, så synes ikke det var en veldig god grunn. Egentlig veldig merkelig beskjed å få fra en privatklinikk, de vil vel tjene penger? Uansett, gjør det du vil selv hvis alt virker normalt, er det absolutt morsommere med ul etter uke 10 enn tidligere [emoji1303]