Tidlig UL, kva veke?

Stella82

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Ja, altså for dei av deko som skal ha tidleg ul, kva veke er deko i når deko skal til ul?

Eg og mannen vurderer å bestille ul privat ( berre for gøy, og at vi er spent egentlig :)). Så eg lurer på kva veke vi skal satse på, 10? 12?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har bestilt i uke 12. :)

For å se mest mulig er det vel best etter uke 10.
Men for de som skal ha tidlig så er det vel for å se om det er svangerskap i livmoren eller utpå og om det er hjerteslag så da kan man ta i uke 6 :)

Jeg drøyer til uke 8 for å se etter liv. For fine bilder ville jeg venta til uke 11-12 :) har et fantastisk bilde fra dattera lå i magen i uke 11.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg tenker å reise i uke 7. Da kan man se hjertet banke. Tror jeg kommer til å bli mye roligere da. Var veldig rolig forrige gang jeg var gravid, da mistet vi i uke 5. Denne gangen er jeg tilbake til hysterisk;)

Jeg skal ha i uke 7 for å se etter hjerteslag. Er alt vel vil vi ha en i uke 12 også :-)

Jeg bare lurer, hvorfor vil alle se etter hjerteslag egentlig? Er det noe som er vanlig, at det ikke er hjerteslag- men man merker ikke smerter/blod som ved en SA?
Altså, at dere ikke har fått noe tegn til at noe er galt, men det kan allikevel skje at hjertet ikke slår- så derfor vil dere sjekke for å være sikre? Eller har dere fått noen tegn til at hjertet kanskje ikke slår?
Mener ikke noe vondt altså, er bekymret selv(selvom jeg ikke har noen tegn eller grunn til å være det!).

Jeg tenker å ta UL rundt uke 12, både fordi jeg ikke klarer å vente til OUL, og fordi vi vil ha et bilde som vi kan fortelle graviditeten til familien med :)

Jeg har akkurat sendt mail til privatklinikk her, for å høre om de har noe ledig når jeg er 12-13 uker på vei :) Vil vente til jeg er over 12 uker, og vil bare ta tidlig UL fordi jeg ikke gjorde det forrige gang, og gjerne vil oppleve å se tidlig også :) Angsten min er også litt mer til stede denne gangen, så vil se at alt er bra også :) Dessuten tror jeg ikke jeg klarer å vente med å fortelle verden til OUL, og vil vite alt er bra før det skjer ;p

Jeg har opplevd tidligere å kommet på tidlig ultralyd, det var i uke 9 - da pga blødninger og da hadde det ikke vært liv siden uke 6. Før blødningene startet trodde jeg alt var i sin skjønneste orden.
Derfor er jeg nervøs for at det skal skje igjen eller noe skal være galt selv om man ikke kjenner det.... Forrige svangerskapet mitt som gikk bra :) var ivf barn og da får man ul i uke 7... Så da vil jeg ha det nå også :) Gynekologen sa forrige gang til meg at ser man et bankende hjerte er det stor sannsynlighet for at det går bra.

Vet ikke om det er vanlig å ha ul i uke 7, men de fleste av mine venninner har valgt å ha det... Kanskje vi er en nervøs gjeng som trenger å roe nervene med ultralyder :-p

Ble litt langt dette :-p

Jeg har opplevd tidligere å kommet på tidlig ultralyd, det var i uke 9 - da pga blødninger og da hadde det ikke vært liv siden uke 6. Før blødningene startet trodde jeg alt var i sin skjønneste orden.
Derfor er jeg nervøs for at det skal skje igjen eller noe skal være galt selv om man ikke kjenner det.... Forrige svangerskapet mitt som gikk bra :) var ivf barn og da får man ul i uke 7... Så da vil jeg ha det nå også :) Gynekologen sa forrige gang til meg at ser man et bankende hjerte er det stor sannsynlighet for at det går bra.

Vet ikke om det er vanlig å ha ul i uke 7, men de fleste av mine venninner har valgt å ha det... Kanskje vi er en nervøs gjeng som trenger å roe nervene med ultralyder :-p

Ble litt langt dette :-p

Hehe, da forstår jeg! Da ville jeg også sjekket, for sikkerhetsskyld. Jeg vil også gjerne sjekke om det er hjerteslag der så fort som mulig, men det er jo så dyrt!

Jeg bestilte time til tidlig ul rett etter positiv test, da det er stor pågang hos den private ultralydklinikken. Timen min er når jeg er 11+6 på vei. Synes det passer perfekt i forhold til at vi ønsker å dele nyheten etter 12 uker :)

Jeg skal når jeg er 10+3.. Rett før påskehelgen.. :D Også tenker jeg at vi tar en i uke 14 og. :D Håper alt står bra til.. :D

Jeg bare lurer, hvorfor vil alle se etter hjerteslag egentlig? Er det noe som er vanlig, at det ikke er hjerteslag- men man merker ikke smerter/blod som ved en SA?
Altså, at dere ikke har fått noe tegn til at noe er galt, men det kan allikevel skje at hjertet ikke slår- så derfor vil dere sjekke for å være sikre? Eller har dere fått noen tegn til at hjertet kanskje ikke slår?
Mener ikke noe vondt altså, er bekymret selv(selvom jeg ikke har noen tegn eller grunn til å være det!).

Jeg tenker å ta UL rundt uke 12, både fordi jeg ikke klarer å vente til OUL, og fordi vi vil ha et bilde som vi kan fortelle graviditeten til familien med :)
Fordi sist jeg var gravid merka jeg ingenting til at det gikk galt. Kroppen registrerte det rett og slett ikke. Fikk tilfeldigvis en ul i uke ni, og det hadde sluttet å utvikle seg rundt uke fem. Så venta jeg en uke til for å se om kroppen ville ordne opp. Ikke antydning.. så endte i utskrapning. Denne gangen tør jeg ikke glede meg før jeg vet. :) håper selvsagt:)

Fordi sist jeg var gravid merka jeg ingenting til at det gikk galt. Kroppen registrerte det rett og slett ikke. Fikk tilfeldigvis en ul i uke ni, og det hadde sluttet å utvikle seg rundt uke fem. Så venta jeg en uke til for å se om kroppen ville ordne opp. Ikke antydning.. så endte i utskrapning. Denne gangen tør jeg ikke glede meg før jeg vet. :) håper selvsagt:)

Da forstår jeg hvorfor alle dere ønsker å ta en tidlig sjekk :)
Får håpe det går bra denne gangen, masse lykke til :)

Har hatt blødninger (og ul) i uke 7 i begge mine svangerskap. Første gangen gikk alt bra og vi så et bankende hjerte og et foster i rett størrelse. Andre gangen så vi svake hjerteslag og et altfor lite foster, da mistet jeg i uke 9.

Har vurdert å ta en ul i uke 7 denne gangen også, men tror jeg venter så lenge jeg kan (med mindre jeg får blødninger). Tenker å be fastlegen min ta en kjapp ul i uke 11 for å se at alt er ok.

Tenkte å gå i uke 7 for å se etter hjerteslag. Har lest at det gir en bedre prognose på at ting går bra :) men er nok livredd for å gå rundt å tro at alt er i skjønneste orden så er det ikke det alikavel.

Tror jeg vil ta UL i uke 7 for å høre hjerteslag

Er det forresten noen i Osloområdet som kan anbefale en bra gynekolog til UL?

Dr. Trolle på Majorstueklinikken er visst spesialist på fostermedisin. Han sa t.o.m. kjønn til venninnen min uke tolv som stemte på OUL! Sist var jeg på Volvat. Helt ok, fikk sjekket nakkefolden som jo er det viktigste. Hun glemte derimot å nevne nesebenet så ble litt nervøs av at jeg glemte å spørre om det.

Dr. Trolle på Majorstueklinikken er visst spesialist på fostermedisin. Han sa t.o.m. kjønn til venninnen min uke tolv som stemte på OUL! Sist var jeg på Volvat. Helt ok, fikk sjekket nakkefolden som jo er det viktigste. Hun glemte derimot å nevne nesebenet så ble litt nervøs av at jeg glemte å spørre om det.

Nesebenet? Hvorfor sjekker man det?

Back
Topp