Tidlig Ul imorgen...som j kom hjem fra nå..

Sommernurk

Forelsket i forumet
...blir stor spenning!
Skulle egentlig på tidlig UL uke 12, men så syns jeg så mange av dere jenter har vært på UL og så har jeg mista litt symptomer så ringte idag og fikk timen fremskynda til imorra[:D][:D]

seff veldig spent, men har trua[;)]

Fant ut at d ikke var verdt vente til uke 12 kontra uke 8 fordi det viktigste for meg nå er å se at d er en spire der og ikke minst ET BANKENDE HJERTE!!

oppdatering kjem imorra.. [:)]

Jepsi, da har jeg vært på UL...ooog jaggu var det en liten smurf inni der og ikke minst et bankende hjerte   FAnTAstiSk å se! (Var 8+3 iflg Ul..)

Meeen det var et STORT skår i gleden...og d var at gynlegen sa hun så en liten blodansamling i livmora, ca 2 cm stor. Jeg spurte hvorfor det kan være blod der, men d sa hun at var umulig å vite...ferdig m deet:/  så spurte j om d kunne vært et foster, og da sa hu tvilsomt, men kunne ikke utelukke det. Er det et sprukket blodkar da? neeej, veit ikke ... Er det dårlig tegn da? tja, det spørs om blødn er økende, da kan du miste... og er den stabil så forsvinner den av seg selv... great! jeg måtte liiiire ut av henne info, og hu ga ikke særlig store forhåpninger[:(]  så sa jeg at d er 1 uke siden blødn, så at fosteret tydeligvis har fortsatt å vokse etter det må være et bra tegn? tjaa, d kan d forsåvidt være,... OMG, skjønner man må være realist altså men hu tok jo kaka! SÅ sa jeg at hvis ikke mer blødn og fortsatt gravidsympt uke 12-13 så var man enda mer trygg? tjaa, jeg vil nå si uke 18 jeg da ...[&:]

Såh, noen av dere som d har blitt oppdaget blod/blødn på UL? og isåfall fikk dere no info om det?

oj du skal straks du og ja[;)]

hold ut, snart din tur!! blir spennende detta her altså!

Så spennende!! [:)]

Lykke til[:D]

Takk for det[:)]

Forfærdelig dårlig hun var på å gi deg informasjon om hva det kunne bety da![&:]
Kanskje du kan høre med legen din om det? Slik at du får en litt bedre forklaring..

Tror mange ganger de er redd for å gi noen "fasit"-svar såpass tidlig i et svangerskap, men måten hun gjorde ting på var jo veldig dårlig synes jeg...

De skal jo ikke stresse opp en pasient på den måten, skal jo heller svare som best mulig på spørsmål og spør om pasienten har noen spørsmål... Nei, ville nok reist til legen og hvis ikke h*n kan svare ville jeg spurt om henvisning til en annen gynekolog.

herregud for et kvinnemenneske da....empati har hun vist ikke. Håper du får noe svar som kan berolige, jeg hadde oppsøkt privat jeg, for en sjekk igjen. men satser på at alt er bra med lille gullet med hjerte som slo, og at den klorer seg fast til januar

ORIGINAL: FruStina

herregud for et kvinnemenneske da....empati har hun vist ikke. Håper du får noe svar som kan berolige, jeg hadde oppsøkt privat jeg, for en sjekk igjen. men satser på at alt er bra med lille gullet med hjerte som slo, og at den klorer seg fast til januar

Signerer denne

Takk for det!

Var privat Ul jeg var på..... siden jeg bestilte timen igår og fikk time idag så kunne ikke sambo være med...men vi syns d var viktigst å få sjekket smurfen.

Men så spurte jeg om bilde, siden sambo ikke var der, men d kunne jeg ikke få..[:(]

ringte tilbake til klinikken da sambo kom hjem og han syntes d hørtes så håpløst ut... så fikk snakke med en annen gyn lege der som forklarte meg mye om blødning og ga meg et heeelt annet syn på det; at det faktisk ser BRA ut, tross blodansamlinga! [:D]

jaja, nok om det, kjenner bare jeg er utrolig skuffa og vonbråten..ikke sånn j hadde sett for meg første Ul...og litt hormonell i tillegg da som toppa heila driden[;)]
meeen må jo være glad og takknemlig over at det var liv der og d er jeg [:)]

Så dårlig at du ikke fikk bilde! [>:]

Sa hun hvorfor du ikke kunne få? Betaler jo i dyre dommer på sånn privat UL, så skulle egentlig bare mangle at du ikke fikk bilde..

Du får be om en annen gyn neste gang. Godt du ringte tilbake og en litt hyggeligere gyn kunne forklare litt mer om hvordan ståa var inni magen din[:)]

Det viktigste er at hjertet banker. Og siden det banker, så er det kjempesjans for at alt går bra!
Syns ho dama fortjener seg et spark i baken. Men skjønner jo også at hun ikke tørr å si noe sikkert. Men alliekvel, kan jo prøve å gi et svar!!!

Uansett, lykke til vennen;) Dette går bra vettu;)

Så dårlig gjort å la den gå ut med så mange spørsmål....
Er jo nesten bare verre å ha vært på en sånn UL enn å ikke ha vært i det hele tatt.....

Bra at du fikk litt bedre svar etterpå da!!![;)]
Håper du får en annen til å ta UL neste gang da!!! sånn at du får bedre svar!!!

For ei drittkjerring. Sorry ordbruken, men jeg skjønner godt at du gikk ut derfra med en dårlig følelse og ekstra bekymring. Virket ikke akkurat som hun hadde noe medfølelse og var behjelpelig. Det var godt at du ringte opp igjen og fikk svar på det du lurte på. Og så burde du så absolutt ha fått med deg et bilde og vist sin kjære.

Uansett så er jeg glad for at det sto bra til med spiren din og at hjertet slo som bare det:)

ja helt klart, ferdig der! Dessuten va d dyrt og[>:]

hadde lyst å spørre om rabatt, haha[;)] men torde ikke[:)]

lykke til på deres UL, håper den blir mye bedre enn min opplevelse!

Uff, kjære vene for et håpløst kvinnemenneske!!! Godt du fikk snakket med en annen gynlege etterpå!!
Får jeg spørre hvor du tok ultralyd?

Gled deg over den lille spiren med bankende hjertet:) Jeg er sikker på dette går bra!!

ehe det var jo en koselig dame?!?!
Fælt at de kan si noe sånt til en redd mor.. Det hjelper jo ikke akuratt mye[&:]

Krysser fingrene for at det ikke er noe spes.. Du kan jo evt. bestille ny time om en uke eller to og se om det har kommet noe mere blod?

ORIGINAL: Camilla!

Forfærdelig dårlig hun var på å gi deg informasjon om hva det kunne bety da![&:]
Kanskje du kan høre med legen din om det? Slik at du får en litt bedre forklaring..

Enig her, evt bestilt ny time til ul hos ANNEN jm! Du skal få masse informasjon, ikke måtte dra det ut av jm selv!
Masse lykke til!

ORIGINAL: Spring09

De så også slike store blodansamlinger med levret blod i livmora hos meg.
Har blødd siden uke 4-5.(med klumper) Så et bankende hjerte på ul i uke 6-7, men i dag kom kontrabeskjeden[:(]
På ul i dag så de store mengder blod, og et dødt foster[:(] utskrapning i morra.

Lykke til! Håper det går bra med spira di!

off, så du hadde skrevet idag at du har mistet ja. Var veldig trist å høre! Håper utskrapninga gikk så smertefritt den kunne ha gått...[:(] lykke til videre og krysser fingrene for deg!!

ORIGINAL: mokkenikke88

ehe det var jo en koselig dame?!?!
Fælt at de kan si noe sånt til en redd mor.. Det hjelper jo ikke akuratt mye[&:]

Krysser fingrene for at det ikke er noe spes.. Du kan jo evt. bestille ny time om en uke eller to og se om det har kommet noe mere blod?

Takk for støtte og svar jenter![:)] Kjekt å se at ikke jeg er überdramaqueen og kravstor[;)]

Tenkte å bestille ny time når j er i ca uke 12-13 ja, men skal prøve få henvisning fra lege.
Men gjett hva...idag hadde jeg et tapt anrop på mob min fra hu gynlegen jeg var til igår som var så sinnsykt mislykka! Hu hadde lagt igjen på svarer`n at hu skjønte jeg hadde fått litt mye å tenke på og litt lite tydelige svar. Så j kunne gjerne ringe henne på mob for en ny, ordentlig gjennomgang av timen..så d var braaaa[:D]

Back
Topp