Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det vil jeg tro, så lenge du ikke er kortere enn du tror. Vi så det 6+1 sist jeg var gravid.Grunnet blødninger har jeg bestilt tidlig ul i morgen. Innvendig ul hos gynekolog blir det. Jeg vil være ca 6+3 da. Vil jeg se hjerteslag hvis alt er i orden?
Jeg snakket med Spesialistsenteret for Kvinner, som holder til på Jessheim. De har et ekstremt bra utstyr og hevdet å kunne se hjertelyd i uke 5. Er ikke helt sikker på hva de mener med å SE hjerteLYD, men tipper de kan se de blinke ihvertfallJeg skal dit 5+3.
Det håper jeg og. Spurte 3 ganger om de var sikre. Er 5+3 på torsdag, så jeg håper. Men så lenge jeg får se at det er NOE der så er jeg fornøydDet er litt rart om de lover det, iom at hjertet vanligvis begynner å slå en gang mellom 5+1-5+5.Men selvfølgelig, har det begynt å slå så kan det jo sees med godt utstyr. Håper du får se et hjerte som blinker.
Det håper jeg og. Spurte 3 ganger om de var sikre. Er 5+3 på torsdag, så jeg håper. Men så lenge jeg får se at det er NOE der så er jeg fornøyd![]()
Ja, jeg har ikke noen forventninger til noe som helst. Hadde jeg kunnet dratt i uke 6 så hadde jeg gjort det, men det var ikke ledig. Skal ikke inn på klinikken før i uke 8.Det er helt umulig for noen å love deg hjerteslag når du er 5+3.Hjertecellene begynner å slå i løpet av uke 5, men det kan like gjerne skje 5+5. Bare sånn at du har det i bakhodet når du kommer dit. Sykehuset her vil ikke ha oss inn før 6+0 nettopp fordi den er så ekstremt liten i uke 5 og at hjertecellene utvikles i løpet av uke 5. I uke 5 vokser den fra 1 mm til 2 mm, mens i uke 6 vokser den fra 2 mm til 6 mm. Mange kan kun finne tykke slimhinner i uke 5, siden embryoet fortsatt er så lite. Det er hvert fall greit å vite tenker jeg da.
Håper selvfølgelig de finner hjerteblink hos deg da. Enklest det.![]()
Ja, jeg har ikke noen forventninger til noe som helst. Hadde jeg kunnet dratt i uke 6 så hadde jeg gjort det, men det var ikke ledig. Skal ikke inn på klinikken før i uke 8.
Det er godt du passer på ossSkjønner den altså, ville bare være sikker på at du visste det på forhånd. Lettere å unngå full katastrofetankegang da.Satser på du får en fin opplevelse.
![]()
Det er godt du passer på ossFor hver og én av oss som freaker ut, så kommer du med gode og beroligende ord❤
Var du på sykehus eller privatklinikk? Dit jeg skal er privat og har spesialisert seg på utstyr som viser aktivitet tidlig i svangerskapetJeg var på UL 6+1, så ikke hjerteslag![]()
Jeg var på UL 6+1, så ikke hjerteslag![]()