Tidlig ul i uke 12.

MsJohnsen

Andre møte med forumet
Nå har man krav på ul i uke 12 om man vil,men må man bestille den selv hos kk? Helsestasjonen sier "første kontroll hos oss" er ikke før uke 12-16. Så sa eg at eg ville ha tidlig ul,og da sa hun at legekontoret bestilte det når eg bestilte time der. Ringte dit og fikk time 28. Februar,da er eg i uke 13. Spurte om han kunne bestille time til ul,og da sa han at det gjorde de vel legen når eg hadde time.
Noen som vet?

Nå har man krav på ul i uke 12 om man vil,men må man bestille den selv hos kk? Helsestasjonen sier "første kontroll hos oss" er ikke før uke 12-16. Så sa eg at eg ville ha tidlig ul,og da sa hun at legekontoret bestilte det når eg bestilte time der. Ringte dit og fikk time 28. Februar,da er eg i uke 13. Spurte om han kunne bestille time til ul,og da sa han at det gjorde de vel legen når eg hadde time.
Noen som vet?
Få tidligere time hos fastlegen. De bør bestille i uke 6-8 sånn at du får tid. De har ikke så stor kapasitet nå etter alle har krav på UL i uke 11-13 også… Bare ring legekontoret og si det.

Takk for svar. Sendte melding til legekontoret via Helsenorge og forklarte,fikk time på torsdag mulig han som sitter i skranken der ikke var oppdatert på de nye bestemmelsene.

Back
Topp