Tidlig ul i morgen

TessAlp

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberlykke 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Vil påstå jeg er litt på tuppa i dag. Hadde en blødning for tre uker siden, bare litt lyst blod, noen smerter høyt på magen, var på tidspunktet 5+2. Dro til legen som verken tok blodprøver, målinger eller noen verdens ting. Klarte å krangle meg til en henvisning til tidlig ul, som da er i morgen. Er nå 7+4. Har fortsatt mye symptomer, men skrekken for MA står høyt.
Noen som kunne tenkt seg å forklare meg litt om MA i forhold til symptomer/erfaringer og hva evt legen gjør?

Vil påstå jeg er litt på tuppa i dag. Hadde en blødning for tre uker siden, bare litt lyst blod, noen smerter høyt på magen, var på tidspunktet 5+2. Dro til legen som verken tok blodprøver, målinger eller noen verdens ting. Klarte å krangle meg til en henvisning til tidlig ul, som da er i morgen. Er nå 7+4. Har fortsatt mye symptomer, men skrekken for MA står høyt.
Noen som kunne tenkt seg å forklare meg litt om MA i forhold til symptomer/erfaringer og hva evt legen gjør?

Lykke til! Har ikke så mye kjennskaper desverre..

Sniker litt fra tidlige terminklubb jeg.
Symptomer ved en MA er dessverre ikke så mange. Kroppen registrerer jo ikke at fosteret er dødt,slik at både hcgproduksjon og symptomer/tegn på graviditeten vedvarer selv om fosteret er dødt. Dersom/når kroppen registrerer det,vil man begynne å blø ofte i følge av smerter. Dessverre er det bare ultralyd som er pålitelig for å utelukke det.
Men,på den lyse siden er det svært sjeldent det skjer. Her inne virker det som om "alle" opplever det,men det er fordi det er så mange samlet på en plass. Blødninger i svangerskapet derimot er veldig vanlig,og som oftest helt ufarlig.
Lykke til :)

Når jeg var på privat tul og fikk påvist ma ble jeg henvist til sykehuset. Fikk komme inn der dagen etter, dette var på en fredag. Der tok de igjen en ny ul for og bekrefte at det ikke var liv. Det er alltid 2 leger på sykehuset som skal bekrefte dette før de gjør noe videre. Jeg fikk da bestemme selv om jeg ville ta medisinell abort eller kirurgisk abort. Valgte sa medisinell siden jeg kunne starte med en gang. Men siden fosteret var blitt 9 uker måtte jeg bli på sykehuset heletiden. For og gjøre lang historie kort så virket pillene på meg, men ikke godt nok. Søndag morgen bestemte de seg for at jeg måtte ta kirurgisk siden jeg hadde vært der hele helgen..

Men dette er da en av de verre historiene. I forkant hadde jeg ikke hatt noe smerter eller blødninger og alle symptomer var der fortsatt. Jeg skal på tul på torsdag og kjenner at eg gruer meg kjempemasse.

Vi får håpe at både min og din spire sitter godt plantet at det ikke er noe gale:Heartred

Takk for informasjon og beroligende ord! :):Heartred

Back
Topp