Tidlig ul i dag...

Ballettien

Glad i forumet
Mailykke 2018
Da har jeg vært til tidlig ultralyd på volvat, og der var en sprelsk liten baby. Etter undersøkelsen sa hun noe som uroet meg, og det var at hun ville sette meg tilbake en uke. Hun ville at jeg skulle komme tilbake om to uker for ny sjekk for hun syns at hodet var litt for stort i forhold til kroppen. Hodet så ut som det var nærmere min termin, men kroppen hennes termin. 90% sannsynlig var alt OK men hun ville sjekke.. Jeg holdt på å besvime på legekontoret for jeg blir så bekymret :( noen andre som har vært ute for det samme?

Hodet skal jo være større en kroppen, og disse små vokser i hypp og napp..så tror ikke du skal bekymre deg. Men snakk med legen din hva dem sa på Volvat, så får du nok en gratis ul før den OUL. Men som sagt, er nok ikke noe å bekymre seg over.

Hodet skal jo være større en kroppen, og disse små vokser i hypp og napp..så tror ikke du skal bekymre deg. Men snakk med legen din hva dem sa på Volvat, så får du nok en gratis ul før den OUL. Men som sagt, er nok ikke noe å bekymre seg over.
Takk ❤️ håper du har rett. Fysj så bekymret man kan bli asså....

Under forrige svangerskap var det sånn med datteren min også, fant det ut ved oul.. Var på rundt 5 ultralyder etter dette for å følge med, men det hadde ingenting å si hos henne og det gikk seg til i forhold til kroppen :happy: Ble nøye fulgt opp!

Uff så ekkelt :( kjenner jeg misliker volvat mer og mer. Jeg var på tidlig ul på volvat lagunen, betalte 1600kr for 8 minutter fra jeg kom inn døren til jeg var ute igjen, tre bilder av babyen og en sinnsykt infeksjon(som jeg fikk av utstyret ved innvendig ul).. Om de på volvat mener de har funnet ett avik på ul de tok på deg så burde jo de henvist deg videre til kk, slik at de kan følge deg opp gratis videre. Krysser fingrene for at det ikke er noe galt. det er sikkert ikke noe galt, babyen vokser jo i rykk og napp.

Det er ikke helt uvanlig at målene ikke stemmer helt overens med hverandre. Har opplevd det med våre barn. Kan ha med arv og kroppsbygning å gjøre. Om du ønsker gratis oppfølgning ville jeg gått til fastlegen og bedt om henvisning til gyn, men uansett er det ikke så mye annet man kan gjøre i sånne tilfeller enn å foreta jevnlige vekstkontroller.
Tenker at det er udramatisk, men skjønner at du blir engstelig likevel.

Back
Topp