Tidlig UL - hvorfor?

Overrasket<3

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Dere som har planer om tidlig UL eller som har tatt det: hvorfor gjør dere det, og var det verdt det?

Vi har vært på to ultralyder allerede. En i uke 6 og en nå i uke 9. Jeg går på jevne ultralyder fordi jeg har mistet en del ganger. Hadde nok gått på tidlig UL uansett, for jeg synes det er verdt å se den lille plomma og vite at alt er bra ❤

Pga protein s mangel, og økt risiko for blodpropp. Veldig farlig for lille hvis det f.eks blir blodpropp i morkake

Pga IVF. Veldig verdt det :) nå var jo dette inkludert i forsøket, men om man er av den litt bekymra typen så vil jeg tro at det er verdt det rent pengemessig og :)

Jeg skal denne uka, går privat og betaler selv. Er altfor utålmodig til å vente til uke 18;) Synes det var veldig verdt det i sist svangerskap

Jeg er av typen som aldri har skjønt hvorfor man skal ta tidlig ul. Synes folk har vært litt hysteriske og tenkt at naturen går sin gang. Helt til forrige uke...:p var da i uke 8 og tenkte at fyttekatta så lenge det er til OUL. Å vente 10 uker til for å få bekreftet at hjertet slo ble for lenge! Og vips var timen bestilt og jeg skal inn neste mandag :) Det til tross for at det er ingen tegn til noe galt! Gleder meg og håper alt står bra til de nede :)

Var på tidlig UL i uke 12 grunnet at jeg har hatt en for tidlig fødsel i uke 23. Så blir tett oppfølging i dette svangerskapet :-) ny UL imorgen er i uke 23 nå :-)

Jeg har vært på 2 allerede og skal på en ny i uke 12. Grunnet komplett blæremola sist jeg ble gravid.
Var i uke 4+3 og 7+3. For å se at alt utvikler seg notmalt, og enn så lenge så er alt fint. Hadde nok tatt en i uke 8-12 om jeg ikke hadde fått det på sykehuset. Verdt de pengene å se at alt er fint!

Her var det for å bekrefte hvor langt på vei hun er, da vi var litt usikre. Dessuten var vi bekymret for fosteret da frua fikk kraftige mage og ryggsmerter...

Jeg er av de som gjør det helt uten spesiell grunn, men det er jo så herlig å se at det går riktig vei, at alt er i orden. Skal i morgen! gleder meg så vanvittig til jeg kan komme hjem, senke skuldrene å slappe av å glede meg til fortsettelsen
Er usikker på hvor langt jeg er på vei egentlig, er 8-9 uker, blir spennende å få en termin som er mer riktig! Var i uke 10 med 1. mann det var kjempe stas, og ikke minst fikk samboer litt mer forhold til alt :)

Jeg er av typen som aldri har skjønt hvorfor man skal ta tidlig ul. Synes folk har vært litt hysteriske og tenkt at naturen går sin gang. Helt til forrige uke...:p var da i uke 8 og tenkte at fyttekatta så lenge det er til OUL. Å vente 10 uker til for å få bekreftet at hjertet slo ble for lenge! Og vips var timen bestilt og jeg skal inn neste mandag :) Det til tross for at det er ingen tegn til noe galt! Gleder meg og håper alt står bra til de nede :)
Haha, måtte le :p litt moro at når man er i situasjonen selv, tenker man anderledes :p

Jeg går fordi jeg nylig har hatt en MA.. Så tettere oppfølging slik at jeg slipper å gå flere uker hvor kroppen tror den er gravid, mens fosteret er dødt... og for min del slik at jeg kanskje kan slappe litt mer av... ingen god erfaring å oppleve det jeg har gjort..

Første timen min var jeg der pga jeg måtte ha det inn med t-skje.. Og at jeg var så beskymret at det gikk utover nattesøvn og sambo... Nå har jeg bestilt igjen i uke 13/14, for å se nærmere på at alt organer og slik er bra. Og mulig se om vi finner ut kjønnet❤ om noe er galt vil jeg ikke gå til uke 18-20 uten å vite..

Vært på to allerede, en pga store blødninger i uke 6, den andre i uke 8 pga at det er ivf.

Så skal jeg på en tredje nå snart (har ikke fått dato), pga protein s mangel og bruk av medisiner.

Den første i uke 6 tok vi privat, de andre er offentlige.

Jeg var med nr to. Egentlig bare for nysgjerrighetens skyld. Men denne gangen trenger jeg å vite hvor langt på vei jeg egentlig er iom at vi ble noe overrasket :p :O

Første timen min var jeg der pga jeg måtte ha det inn med t-skje.. Og at jeg var så beskymret at det gikk utover nattesøvn og sambo... Nå har jeg bestilt igjen i uke 13/14, for å se nærmere på at alt organer og slik er bra. Og mulig se om vi finner ut kjønnet❤ om noe er galt vil jeg ikke gå til uke 18-20 uten å vite..

Ja, like greit å få så lang tid som mulig på å forberede seg på det som kommer.

Jeg var til tidlig UL fordi jeg har en lang syklus og min regning ikke stemte med legen sin. Så ville finne ut av det. Det var verdt det! Fant også ut at det var to som lå i magen.
Min syklus har også vært veldig lang. Derfor er jeg usikker på hvor langt på vei jeg egentlig er. Vurderer å ringe å bestille UL etter legetimen.

Min syklus har også vært veldig lang. Derfor er jeg usikker på hvor langt på vei jeg egentlig er. Vurderer å ringe å bestille UL etter legetimen.
Jeg syns det var greit å få det bekreftet. 3 uker forskjell på legens regning og UL. Jeg prøvde å si til legen at det ikke stemte og jeg visste jo selv når jeg var aktiv. Det er dyrt men verdt det!

Back
Topp