Tidlig UL. Hvor tidlig?

Jeg fikk ultralyd på sykehuset da jeg hadde blødninger + smerter. Var 7uker og fikk se hjertet slå :-) helt fantastisk. Hadde jeg ikke fått via henvisning hadde jeg nok bestilte time til privat :-)

Sist gang tok vi privat i uke 11, og det skal vi gjøre denne gangen og. Da ser vi hele babyen, og ikke bare en liten bønne. ;) Samt at de kan se om det er noe galt med utviklingen da.

Var i uke 5. Går til gyn. Så får det dekt i svangerskapet. Ul hver kontroll (istede for lege) skal tilbake 19 august så d blir nok mer å se på da ;)

Privat, ble satt tilbake noen dager, så jeg er 6+5 idag når vi var på tul :)
Skal tilbake uke 12

Jeg skal inn når jeg er 10+3 :)
Grugleder meg! Håper på bankende hjerte!
Og så blir det spennende å se om jeg blir satt tilbake eller frem eller om alt stemmer ut i fra menstermin.

Jeg skal inn på privat 11+1.. Egentlig bare for å roe ned mine nærver! Jeg har vært dårlig, skikkelig dårlig siden uke 4, så vil bare få en ekstra bekreftelse på hvorfor det er værdt å holde ut med denne formen :)

Var i uke 5. Går til gyn. Så får det dekt i svangerskapet. Ul hver kontroll (istede for lege) skal tilbake 19 august så d blir nok mer å se på da ;)

Hvorfor får du dekt hos gyn? Her må man betale 1250kr pr kontroll om man velger å gå til gyn

Fikk henvisning fra fastlegen blant annet pga at jeg har hatt svangerskap utenfor livmora før, så han ville være sikker på at det hadde festet seg på riktig plass.
For å få henvisning til tidlig ul på offentlig sykehus må det være en medisinsk grunn til at man trenger det. Ikke bare at man er "nysgjerrig".

Fikk henvisning fra fastlegen blant annet pga at jeg har hatt svangerskap utenfor livmora før, så han ville være sikker på at det hadde festet seg på riktig plass.
For å få henvisning til tidlig ul på offentlig sykehus må det være en medisinsk grunn til at man trenger det. Ikke bare at man er "nysgjerrig".

Det vet jeg selvfølgelig :-)
Jeg har hatt sa og født en dødfødt baby før, så av den grunn er jeg veldig engstelig for om det er liv der og at alt er som det skal, og får dermed ul i uke 11-13 for full organsjekk.
Men jeg siden den gang har jeg fått diagnosen endometriose, og opererte der nede for kun 1.5 mnd siden. Dette er en uplanlagt graviditet (ønsket men på et veldig ugunstig tidspunkt), da man har mye arrvev og sårdannelser etter en slik operasjon. Så jeg har forhøyet sannsynlighet for graviditet utenfor livmor. Og jar i tillegg veldig mye mer smerter enn tidligere svangerskap, da mener jeg at jeg har lov til å være engstelig og ønske tidligere ul.

Derfor lurte jeg på her hvor tidlig folk har vært og om de da ser noe særlig. Er henvist og vet det kan være litt ventetid, derfor jeg vurderer privat isteden for.

I forrige svangerskap hadde jeg tidlig ul rundt uke 10, helt perfekt tidspunkt. Er henvist denne gangen også, og håper å få time rundt samme tid.

Back
Topp