Jeg oppdaget forrige lørdag at jeg er gravid med nr 3!! Skal si det var en stooor overraskelse for vi har 2 IVF barn. Fikk vite av legene på Riksen for en del år siden at vi ikke kunne bli spontant gravide og det har vi slått oss til ro med. Vi har vært så heldige å få to barn og hadde ikke planlagt flere. Det ble derfor en veldig spesiell helg!! Både glede og bekymring. Pga min infertilitet etter en voldsom bukhinnebetennelse har vi fått vite at det er stor risiko for at jeg vil bli gravid utenfor livmoren dersom jeg mot alle odds skulle bli spontant gravid.
Vi var derfor på tidlig ul på onsdag da jeg var 4+5 uker på vei (fikk smerter på høyre side og blødning den morgenen) og fikk time til ul samme dag. Legen så en oppklaring i livmoren, men også litt væske i bukhulen som hun mistenkte kunne være blod. Det likte hun ikke og mente det kunne være indikasjon på svangerskap utenfor livmora. Har derfor blitt satt i kontakt med Ahus og har med en henvisning i tilfelle det skulle skje noe i helgen.
Har noen opplevd noe liknende og hvor det har gått bra???
Det rare er at jeg har en god følelse for at dette skal gå bra og jeg har tidligere hatt cyster på eggstokkene som jeg tror gir væskeansamling nå. På mandag som kommer vet vi mer for det er tatt hcg prøve på onsdag og i dag.
Dette blir en laang helg:-)
Jeg har gått til osteopat nå i høst pga div muskelsmerter og han har "gått over" hele kroppen (han fikk naturligvis høre om IVF forsøkene og grunnen til at vi måtte på Riksen for å lage barn). Han har derfor også jobbet med mage/bekken/livmor og jeg har gjort ulike øvelser. Fortalte han at vi ikke skulle ha flere barn, men han "advarte" meg på den siste timen om at jeg ikke måtte bli overrasket om jeg nå plutselig ble gravid!! For nå mente han at jeg var i balanse....
Jeg tør derfor å ha et lite håp om at barn nr 3 er på vei...