Tidlig UL etter to SA

StineH

Elsker forumet
Hei på dere jenter! <3

Jeg sniker meg såvidt inn her, er bare 7 dpo, men fikk en svaaaak strek på testen jeg tok i dag tidlig. Tør ikke helt å hoppe i taket enda fordi det er så tidlig, men trenger noen å snakke med som er i samme båt som meg. Har endel symptomer og "føler" at jeg er gravid...

Det jeg lurte på er om noen av dere vet, eller selv har fått henvisning til tidlig UL i etterkant av SA. Jeg hadde en SA i uke 12 i 2014, og en SA nå i februar i uke 5. Ingen fullgåtte graviditeter i mellom der. Jeg kjenner jeg er veldig bekymret denne gangen, og tør ikke glede meg hverken på den ene eller den andre måten, da jeg har overbevist meg selv om at jeg bare kommer til å miste igjen uansett. Skjer det nå også, så blir det 3. SA på rappen.

Har ikke råd til å bestille meg time til tidlig UL, bor i Bergen og her er det jo SVINDYRT! Noe som går dårlig overens med studentøkonomi.. Vet jo at legene ikke får "gjort" noe om ikke alt er som det skal være på UL, men samtidig hadde det vært en enorm lettelse å slippe å gå rundt å være redd i så mange uker.

Gratulerer så masse med graviditeten til alle dere med fine tester - Jeg håper jeg kan komme 100% etter om noen dager :D

Det skal være mulig å få henvisning. Jeg hadde en sa i 2008 (tror jeg det var...) og en ma i uke 10-11 (embryoet var ikke eldre enn 4-5 uker) dette var i september 2011 så når jeg da ble gravid igjen januar 2012 fikk jeg henvisning til innvendig ul i uke 07, også var jeg så heldig å fikk en ul i uke 12 (legen min hadde ul-maskin på legekontoret :) ) men da fikk jeg henvisning fordi jeg hadde hatt den sa'en men mest pga ma som ble oppdaget såpass sent (HCG nivået steg normalt helt til jeg fikk fjernet det). De kunne ikke se så mye i uke 7 annet enn hjerte som banket og at den lå på riktig plass.

Håper du får ordentlige positive tester snart, så er det bare å snakke med legen din og se hva dere kommer frem til :)

Jeg fikk beskjed om at det var veldig vanlig å få en tidlig ultralyd etter at man har mistet. Jeg kommer til å prøve å argumentere for en i uke 8 og en i uke 12, dette på grunn av en MA som ble oppdaget i uke 11, men fosteret hadde dødd i uke 8. Jeg tror ikke jeg kommer til å følge meg helt trygg selv om vi ser en levende spire i uke 8..

Jeg hadde en MA i mars, skal krangle til meg en sjekk i uke 7 og en i uke 12.. Oppdaget i uke 8 +3, men fosteret var bare Max 5 uker..

Jeg ble lovet ekstra oppfølging og ultralyd i uke 6 da jeg mistet sist. Da var det andre ila. kort tid (SA 6+1 og MA oppdaget 9+1 som ble til SA 10+2). Når jeg ringte sykehuset nå sa de at det ikke stod noe om at jeg skulle få UL i journalen min, men de satte meg heldigvis opp likevel uten at jeg måtte mase om det :) så det virker ikke som det er helt automatisk, men det er hverfall lov å spørre! :)

Takk for svaret dere <3
Har holdt meg litt unna i påvente av tydelig positiv test, og nå er den endelig blitt ordentlig positiv! :D

Tenker jeg ringer legen i morgen for å høre om UL og blodprøver for å sjekke at alt går riktig vei. Er konstant bekymret for å begynne å blø, og kan ikke se for meg hvordan det skal gå å være så bekymret i såå mange uker før jeg kan senke skuldrene..

Back
Topp