Tidlig UL eller ikke? :)

Lykke_lille93

Gift med forumet
Himmelbarn
♡Julekulene 2021♡
✨️Julestjernene2023✨️
Novemberlykke2024❤️
Leser alle disse trådene om dere som har vært på tidlig UL god tid før uke 12, kjenner jeg blir glad av å lese! :) Merker jeg blir alt for utolmodig med tanke på vår UL i uke 13 :p

Vurderer tidligere UL før ferie! Hvorfor tok du tidlig UL? :)

Leser alle disse trådene om dere som har vært på tidlig UL god tid før uke 12, kjenner jeg blir glad av å lese! :) Merker jeg blir alt for utolmodig med tanke på vår UL i uke 13 :p

Vurderer tidligere UL før ferie! Hvorfor tok du tidlig UL? :)
Jeg tok tidlig UL fordi jeg har hatt to MAer på rad! Får ul hos gynekologen som følger meg opp i dette svangerskapet!! Går også på blodfortynnende medisiner!! Jeg trenger den bekreftelsen, siden jeg ikke tør å stole på at kroppen sier ifra om noe er galt! Jeg tenker at det er viktig med indre ro når en er gravid, og jeg finner ikke den uten bekreftelse via ul! Skulle ønske jeg kunne stolt på kroppen uten, men føler at jeg er i ferd med å finne tryggheten etter å ha sett hjertet slå!

Jeg hadde en tul i uke 6+1 og en i uke 7+1. Første tul fikk jeg kun se en tom sekk, ingen liv. Det eneste gynekologen kunne si var at det så normalt ut ift størrelsen på sekken. Jeg ble satt opp til ny time en uke etterpå.da fikk jeg tydelig se en liten kropp med hjerteaktivitet.
Ny tul i uke 11+1, om noen uker :)
Gleder meg og håper alt går fint :)

Jeg tok tidlig UL fordi jeg har hatt to MAer på rad! Får ul hos gynekologen som følger meg opp i dette svangerskapet!! Går også på blodfortynnende medisiner!! Jeg trenger den bekreftelsen, siden jeg ikke tør å stole på at kroppen sier ifra om noe er galt! Jeg tenker at det er viktig med indre ro når en er gravid, og jeg finner ikke den uten bekreftelse via ul! Skulle ønske jeg kunne stolt på kroppen uten, men føler at jeg er i ferd med å finne tryggheten etter å ha sett hjertet slå!

Syns det er godt å lese at du får god oppfølging :) Ser den, du får jo god bekreftelse på at alt står bra til - det er jo ikke alltid like enkelt å kjenne det på kroppen heller :) Du må ha masse lykke til videre ❤️

Jeg har lyst å spørre legen min om tidlig ultralyd XD jeg vet ikke hvor langt jeg er :p

Syns det er godt å lese at du får god oppfølging :) Ser den, du får jo god bekreftelse på at alt står bra til - det er jo ikke alltid like enkelt å kjenne det på kroppen heller :) Du må ha masse lykke til videre ❤️
Tusen takk for det:) Har en god magefølelse nå, så det er bra!! Masse lykke til selv! :Heartred

Jeg har vært på 2 tul (privat). Vurderer å dra på en til. Grunnen er at jeg har hatt blødninger siden uke 5, og av og til øker de i styrke, og da blir jeg bekymra. Men alt har sett greit ut hittil.

dro på tidlig ultralyd 7+2 (ble satt til 7+5 på ultralyden). Grunnen var at vi skal møte mye familie disse ukene, og vil gjerne fortelle det til de. Dette er vårt første barn, og første barnebarn på begge sider, så vi ville vite at alt har utviklet seg normalt så langt. :)

Jeg har vært på 2 tul (privat). Vurderer å dra på en til. Grunnen er at jeg har hatt blødninger siden uke 5, og av og til øker de i styrke, og da blir jeg bekymra. Men alt har sett greit ut hittil.

Du må ha masse lykke til videre, håper lille spire klamrer seg fast :) Håper du får positive tilbakemeldinger på neste tul også :)

Tul pga ivf. Jeg er imidlertid ikke fornøyd med ul og gyn, vurderer derfor privat neste uke. Skal duo-testes om 3 uker, men det er så lenge til...

Tul pga ivf. Jeg er imidlertid ikke fornøyd med ul og gyn, vurderer derfor privat neste uke. Skal duo-testes om 3 uker, men det er så lenge til...

Åå, så dumt! :( Håper du finner noen du er fornøyd med :) Tålmodighet er heller ikke min sterke side, så forstår deg veldig godt! Du må ha masse lykke til i alle fall :)

Bestilte privat tidlig ultralyd (er imorgen), fordi jeg opplevde SA første gang jeg var gravid, og det var en enorm trygghet forrige svangerskap, pluss at det gjorde det hele mer virkelig:) fikk tidlig ul på mandag også pga blødninger. Har et lite hematom under fosteret.

Jeg skal bestille tul, fordi jeg ønsker å se at alt er bra i tillegg til å se om det er flere enn en inni der :p ligger i riktig rekke i slekta for å få tvillinger!

Jeg skal ta tidlig når jeg er uke 7 + 0, bare fordi jeg ikke helt klarer å tro at jeg er gravid. Så hadde jeg kjemisk gravid forrige pp. Så syns det er verdt det, istede for å gå rundt å være unødvendig bekymret.

Bestilte privat tidlig ultralyd (er imorgen), fordi jeg opplevde SA første gang jeg var gravid, og det var en enorm trygghet forrige svangerskap, pluss at det gjorde det hele mer virkelig:) fikk tidlig ul på mandag også pga blødninger. Har et lite hematom under fosteret.

Den ser jeg! Godt å få kjenne på den tryggheten etter noe sånt tenker jeg :) Det er nok sant, føles fortsatt veldig uvirkelig at det faktisk er et liten mageboer, så er nok kjekt å få se det med egne øyne :)

Jeg skal bestille tul, fordi jeg ønsker å se at alt er bra i tillegg til å se om det er flere enn en inni der :p ligger i riktig rekke i slekta for å få tvillinger!

Oi, så spennende! Da skjønner jeg det er ekstra kjekt med en tildig UL :D

Jeg har ikke bestemt meg enda:) Mulig det ikke blir noe før OUL!

Er ikke alltid lett å bestemme seg :) Du får se hva det blir til :D

Jeg skal ta tidlig når jeg er uke 7 + 0, bare fordi jeg ikke helt klarer å tro at jeg er gravid. Så hadde jeg kjemisk gravid forrige pp. Så syns det er verdt det, istede for å gå rundt å være unødvendig bekymret.

Helt sant! Kommer til å bli kvitt stor mengde vekt fra skuldrene når en ser det lille hjertet og at alt står bra til :)

Back
Topp