Tidlig UL- avlyse?

Skykrepsen

Blir kjent med forumet
Hei!

For noen uker siden hadde jeg smerter i mage ved hver minste bevegelse. Sendte en melding til legen og dere her inne. Før legen hadde rukket å svare meg hadde jeg fått mange gode svar her inne og dere hadde beroliget meg om at det var helt normalt.

Det var jo også da et svar jeg forventet å få av legen dagen etterpå. Men istedet svarte han at det er nok fint å sjekke, og at han hadde henvist meg til gynekologisk avd (som jeg regner med er UL?)
Jeg tenkte det kanskje var litt vell "hysterisk" og henvise meg, men ville høre på legen.

I tiden etterpå har magesmertene forsvunnet helt. I tillegg forsvant alle andre symptomer jeg hadde hatt - ømme bryster, svimmelhet, trøtthet, kvalmen. Alt bare stoppa- så da syns jeg det var fint å vite at jeg skulle på en sjekk. begynte å tenke jeg kanskje hadde en abortering uten blødning eller noe.

men de siste dagene har gravidsymptomeme kommet tilbake for fullt, alt utenom magesmertene.
Er 2 dager til GU-timen på sykehuset. og føler jeg på en måte utnytter systemet? nå virker jo alt bra og normalt. og hvis de spør hvorfor jeg kommer, så vet jeg ikke helt hva jeg skal svare.

noe i meg vil jo dra- for å ta en sjekk, men noe annet i meg føler meg sleip og som en "snylter" på systemet på en måte.

hva tenker dere?

Jeg hadde dratt!! Utnytte systemet? Ikke i det heletatt. Det finnes nok nok av de der ute som gjør det.
Om ikke annet så vil en ul være betryggende.
Du kan jo si at det kommer og går noe det gjør, og du ville bare være på den sikre siden.

:DJeg hadde helt klart dratt, når man har mulighet til å sjekke så gjør det. Bedre å dra en gang for mye enn for lite

Hadde helt klart dratt! Du utnytter ikkje systemet fordi du føler deg bedre nå! Og det er jo greit å sjekke ut i forhold til magesmertene selv om det er helt normalt og har gått over :)

Dra, tenk om alle symptomene forsvinner igjen om 4 dager. Det er jo normalt at symptomene svinger, men da hadde du kanskje blitt mer bekymra igjen om du ikke hadde vært på ultralyd.

Enig med de andre! Dra på timen og få ro i sjela :Heartred

Jeg ville dratt på den timen, med god samvittighet :Heartred

Dra på timen :Heartpink

Jeg har blitt henvist pga flere kjemiske. Har ikke sagt at jeg er gravid igjen. Hvis jeg blir innkalt snart tar jeg det som en mulighet for å sjekke at alt er bra :happy:

Jeg hadde dratt for å sjekke uten dårlig samvittighet :Heartred Lykke til :Heartred

Så snille og støttende dere er, og bruke tid på å lese mitt lange innlegg og ta dere tid å svare Tusen takk!

Back
Topp