Tidlig UL - antall hjerteslag pr min?

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Jeg var på tidlig ul for en uke siden og hjerteslaget til embryoet ble målt til 114 slag pr minutt. Er ikke det litt lite?

Hva med dere andre som har vært på ul?

Vi fikk målt 179 slag i minuttet... Jeg syntes det hørtes så høyt ut! O.o
men ble beroliget med at det var helt normalt..
Regner med det er mye som går innenfor normalen, både av høyt og lavt.. Så kommer det vel kanskje litt an på hvor langt man er på vei? Jeg er ingen ekspert, men valgte å stole på hva legen sa.
Men hva sa legen din da? :)

Glemte å si at hun målte meg til å være 6 uker på vei istedenfor 7. Jeg kunne jo se hjerteaktiviteten i form av en slags rød strek eller lignende...

Legen sa ikke så veldig mye. Det var egentlig ikke så mye å se så tidlig. Men hun stusset ikke noe på det. Bare jeg som er litt paranoid :P

Da er det nok sikkert helt innenfor normalen! :)
Men kjenner til det å være litt paranoid! Så alt for lett å gå å bekymre seg over ALT! :D

Om du er 6 uker har hjertet nettopp startet å slå og i begynnelsen slår det ca 65 slag i minuttet, før det gradvis stiger

Da er det nok sikkert helt innenfor normalen! :)
Men kjenner til det å være litt paranoid! Så alt for lett å gå å bekymre seg over ALT! :D
Om du er 6 uker har hjertet nettopp startet å slå og i begynnelsen slår det ca 65 slag i minuttet, før det gradvis stiger

Er kjempeparanoid i forhold til forrige gang :P liker ikke at jeg ble satt en uke tilbake heller...men hun sa det kunne være vanskelig å måle når de er så små og.

Godt å høre at det ikke var unormalt lavt iallfall :-)

Er kjempeparanoid i forhold til forrige gang :P liker ikke at jeg ble satt en uke tilbake heller...men hun sa det kunne være vanskelig å måle når de er så små og.

Godt å høre at det ikke var unormalt lavt iallfall :-)

Hehe. Jeg er paranoid om ALT :p

Fikk ikke vite seg jeg

Vi fikk målt 179 slag i minuttet... Jeg syntes det hørtes så høyt ut! o_O
men ble beroliget med at det var helt normalt..
Regner med det er mye som går innenfor normalen, både av høyt og lavt.. Så kommer det vel kanskje litt an på hvor langt man er på vei? Jeg er ingen ekspert, men valgte å stole på hva legen sa.
Men hva sa legen din da? :)

Leste nettopp på gravidappen til BV at hjertet slår i gjennomsnitt 177 slag i minuttet i uke 9. Vet ikke hvor langt du er på vei, men vil jo si at du er veldig bra på gjennomsnittet ;)

Dette er bare gjennomsnittlig, står ingenting om hva som er innafor normalen. Men man vil jo få beskjed om noe ikke er innenfor normalen.
Uke 5 (25 dager etter befruktning): 65
Uke 6: 100-120
Uke 7: 130-160
Uke 9: 177
Uke 11: 150
Fra uke 13: 120-160

Jeg ble skikkelig skremt på UL da det sto i den svangerskapsboken fra BV at i uke 8 er embryoet 2-3 cm, mens mitt ble målt til 1,03 cm. Men gynekologen sa det var helt perfekt.

Jeg ble også satt tilbake på ul - men hun sa det er vanskelig å nøyaktig datere fosteret når det er så bittelite ❤️ Her var hjertelyden på 122, og fosteret ble målt til 6+1, 6+3 og 6+4 - så vi skrev 6+1, selv om de to andre kan være like riktige ;) var på utvendig ul i tillegg, og fosteret lå langt nede i livmora, helt ute i kanten. Jeg ble superbekymra, JM sa at alt så helt fint ut, og at de fine og gjevne hjerteslagene var ett godt tegn ❤️ Så, jeg tar en dag av gangen, og gleder meg til ny ul om noen uker!

Back
Topp