Tidlig tidlig UL

InfinityLove

Glad i forumet
Julibarna2014
Jeg ønsker tidlig tidlig UL for å se et bankende hjerte❤️ Dette pga jobben min og det vil hjelpe meg å slappe mer av. Gjorde også dette forrige sv.sk da var jeg 6+5.
Er 4+5 i dag så det er bare tre dager til det begynner å slå :) men føler det blir for tidlig.
når vil dere anbefale å ta UL?
 
Er vel 7-14 som kalles tidlig ul og hvor de kan se noe. I tilfelle du er noen dager kortere enn du tror så er det dumt å bestille ul til akkurat når hjertet er begynt å slå.
 
Jeg har tatt UL både i uke 6+0, 7+0 og 8+4. Så hjerteslag i uke 6, men ikke noe mer. Gyn var overrasket over at hun i det hele tatt fant hjertelyd og hun sa det nettopp hadde begynt å slå. I uke 7 så vi ikke så mye mer egentlig, men en litt større "bønne". I uke 8 kunne hun også se at alt så bra ut med morkake osv så det gir jo en del mer trygghet da der er mange som går til grunne pga denne funksjonen ikke fungerer. Dette var tre forskjellige svangerskap og det gikk ikke bra med det jeg hadde UL på i uke 6. (Hadde MA senere) Så denne gangen skal jeg på UL i uke 8 slik at jeg forhåpentligvis kan føle meg "ennå tryggere".
 
Bestiller dere privat eller har dere blitt henvist? Og hva betaler dere evt? Jeg fikk tidlig i forrige svangerskap, pga trillinger i familien✌️ Denne gangen får jeg det mest sannsynlig ikke... Men det stresser meg litt så lurer på å bestille privat hvis jeg ikke får..
 
Bestiller dere privat eller har dere blitt henvist? Og hva betaler dere evt? Jeg fikk tidlig i forrige svangerskap, pga trillinger i familien✌️ Denne gangen får jeg det mest sannsynlig ikke... Men det stresser meg litt så lurer på å bestille privat hvis jeg ikke får..

Jeg har bestilt privat, og der koster ca 1500,-. Vet det varierer veldig og har sett de som har betalt ned i 6-700! Men her i området er det bare en plass man kan gjøre det, og for meg en helt ok pris for å slippe å stresse med om alt er i orden. Masse unødvendig stress for babyen :) Jeg trenger jo helt sikkert ikke bekymre meg da! Men det er så lett å si :p
 
Jeg ville ha ventet til tidligst 7+0. Da ser de aller fleste hjerteslag. Midtveis i uke 6 så er det vel rundt halvparten som ser hjerteslag.
 
I Stavanger koster det 600kr før uke 12 og 800kr etter dette. 3D ultra koster 900kr trur jeg. Hos Sigrids ultra. Jeg anbefaler å vente til uke 8. Jeg hadde selv nå før uke 7, men det er på grunn av en MA og en SA. Jeg får ultralyd hos jordmor og fastlege. Har bestilt privat uke 13 for å se at alt er fint med foster + få vite skjønn!
 
Vet ikke om jeg klarer å vente helt til uke 8 altså :p tror det må bli slutten av uke 6 eller på dagen 7+0 :D hihi
 
Bestiller dere privat eller har dere blitt henvist? Og hva betaler dere evt? Jeg fikk tidlig i forrige svangerskap, pga trillinger i familien✌️ Denne gangen får jeg det mest sannsynlig ikke... Men det stresser meg litt så lurer på å bestille privat hvis jeg ikke får..
Forrige svskap fikk jeg henvisning pga SA første gang jeg ble gravid. Denne gang har jeg bare bestilt meg privat for jeg har lyst å se hjerte slå før jeg forteller til folk!
 
Jeg fik bestemme selv og valgte å vente til uke 9. Så en til etter uke 12 tror jeg. Tror kanskje jeg bare blir mer stressa av å se at det går bra for så tenke at hva om det går gærnt rett etter :p disse tankene..
 
Jeg har hatt to SA rett etter hverandre i vår, før denne spiren satt! Men legen mente ikke var god nok grunn til tidlig UL... Selv on jeg forrige gang fikk tidlig UL pga flerlinger i familien... Det betydde visst heller ikke noe denne gangen... Noen ganger skjønner jeg meg ikke på legene...
 
Jeg har hatt to SA rett etter hverandre i vår, før denne spiren satt! Men legen mente ikke var god nok grunn til tidlig UL... Selv on jeg forrige gang fikk tidlig UL pga flerlinger i familien... Det betydde visst heller ikke noe denne gangen... Noen ganger skjønner jeg meg ikke på legene...
Guri, nei den legen var ikke lett å skjønne seg på! Tåpelig spør du meg
 
Jeg ønsker tidlig tidlig UL for å se et bankende hjerte❤️ Dette pga jobben min og det vil hjelpe meg å slappe mer av. Gjorde også dette forrige sv.sk da var jeg 6+5.
Er 4+5 i dag så det er bare tre dager til det begynner å slå :) men føler det blir for tidlig.
når vil dere anbefale å ta UL?
Jeg ringte min gyn på Volvat i dag og spurte om nettopp dette. Hun anbefalte å vente til 7 fullgåtte uker. Så jeg bestilte 7+5 :)
 
Back
Topp