Tidlig svangerskapskvalme

ivf baby

Andre møte med forumet
Nå er jeg 6uker og 3 dager på vei og har allerede vært skikkelig kvalm i 4-5 dager. Uka før var jeg uggen og trøtt, men nå har det blomstret ut i full kvalme. Jeg har heldigvis ikke kastet opp ennå, men er til gjengjeld kvalm hele dagen. Er det noen andre som har opplevd kvalmen så tidlig? Evt, noen som har noen gode råd? Kvalmen ser ut til å bli litt verre for hver dag. Kjøpte forresten også sånn armbånd uten at jeg følte de funka nevneverdig.

Nå er jeg 6uker og 3 dager på vei og har allerede vært skikkelig kvalm i 4-5 dager. Uka før var jeg uggen og trøtt, men nå har det blomstret ut i full kvalme. Jeg har heldigvis ikke kastet opp ennå, men er til gjengjeld kvalm hele dagen. Er det noen andre som har opplevd kvalmen så tidlig? Evt, noen som har noen gode råd? Kvalmen ser ut til å bli litt verre for hver dag. Kjøpte forresten også sånn armbånd uten at jeg følte de funka nevneverdig.
Jeg er 5+5 i dag og har vært veldig kvalm i noen dager allerede.. Mener bestemt at jeg ikke ble så kvalm før uke 7-8 med førstemann.. Brekker meg og har vond smak i munnen konstant. Betryggende med så tydelig symptom, men det er fryktelig ubehagelig. Jeg skal til legen neste uke og spør om kvalmestillende, du kan også kontakte lege for medisiner/sykemelding om det blir for ille. Mitt beste råd er å prøve å unngå og bli for sulten og å få i deg nok væske. Sult og dehydrering gjør kvalme verre.

Jeg er 6+6 i dag og har følt på uggenheten en stund allerede. Først nå denne uka har jeg kasta opp. To morgener på rad nå. Går heldigvis over så snart jeg får tvinga i meg litt vann og frokost (eier ikke matlyst).
det som funker her er å spise ofte. Gjerne salt mat eller brødmat. Blir kvalm med en gang jeg er sulten!

Jeg er 6+1 nå og kvalmen startet hos meg allerede i uke 4 :schocked028Den kommer og går, men har ikke kastet opp enda. Verst er det når jeg er sulten eller sliten. Har gitt seg litt nå, noe som gjør meg bekymra.

Jeg har hatt konstant kvalme i 1.5 uke nå. Ingen matlyst men forsøker å få jevnt ned vann og enkel mat, spiser akkurat det jeg vil ha. Alt fra toast med smør til kald agurk:hilarious: Er helt j.. å være i sånn drittform men det er jo godt tegn på at det er noe som fungerer inni der da.

Jeg har vært kvalm i ei uke nå. Det funker foreløpig med sea band for meg. Utenom det så er det å spise det som frister, og passe på å spise med en gang jeg kjenner sulten komme ellers blir det bare tull. Og masse hvile

Jeg kan bli plutselig kvalm, men ikke sånn at jeg spyr enda. Kjenner også jeg kan bli kvalm etter jeg har spist.
Er 6+5.

I dag begynte jeg å kaste opp. Kvalmen har også hittil vart i hele dag, uten å se ut til å bli bedre. Jeg føler meg egentlig ganske fyllesyk. Det jeg er litt redd for er at det skal være sånn på mandag også, når jeg må på jobb igjen. Jeg blir kvalm av bevegelse og der er jeg mye i bevegelse, jeg kan heller ikke gå på do når jeg vil eller sette meg ned å slappe av. Jeg får angst av tanken. Det ville vært krise om jeg måtte kaste opp der. Hva gjør jeg?

I dag begynte jeg å kaste opp. Kvalmen har også hittil vart i hele dag, uten å se ut til å bli bedre. Jeg føler meg egentlig ganske fyllesyk. Det jeg er litt redd for er at det skal være sånn på mandag også, når jeg må på jobb igjen. Jeg blir kvalm av bevegelse og der er jeg mye i bevegelse, jeg kan heller ikke gå på do når jeg vil eller sette meg ned å slappe av. Jeg får angst av tanken. Det ville vært krise om jeg måtte kaste opp der. Hva gjør jeg?
Ta egenmelding hvis du fortsatt føler deg dårlig, og bestill tlfkonsultasjon hos lege og få sykemelding? :) Ikke godt å føle seg sånn! God bedring:Heartred

Back
Topp