Tidlig SA eller bare kroppen som tuller?

K

Kris

Guest
Hei!

Jeg sluttet på p-piller for en drøy måned siden. Fikk mensen ganske med en gang og hadde samleie i dagene rundt antatt påfølgende EL.

Et par uker etter antatt EL begynte jeg å føle meg ekstra trøtt og litt kvalm, men antok bare at det var psykisk. Tok tidlig test som var negativ.

Nå er det noen år siden jeg har hatt mensen uten bruk av p-piller, men såvidt jeg husker har de vært relativt regelmessige (selv om jeg aldri har telt dager..). Nå lar den derimot vente på seg, og jeg burde hatt den for ca. en uke siden. Tok test i går som var negativ. Så langt har jeg tenkt at kroppen ikke er helt i rytme pga p-piller, ferie osv, men for tre dager siden ble jeg litt skremt.

Advarsel: ekkel skildring!
på kvelden for tre dager siden fikk jeg en «geleklump» på papiret. Den var kanskje et par-tre cm i diameter og rund som en liten sprettball. Fargen var blank, men med litt mørkerødt/brunt inni. Den var ganske hard i konsistensen og ikke veldig slimete. Morgenen etter fikk jeg en mindre klump med samme konsistens, omtrent som en jelly bean. Denne var brun/rød. De to siste dagene har jeg hatt ørlite brun spotting, men det er lite. Har ikke hatt smerter eller andre nevneverdige ting jeg har lagt merke til.

Har noen av dere opplevd noe lignende? Først tenkte jeg det kunne bety at jeg var gravid, men etter mange negative tester tenker jeg heller det kan være en spontanabort? Eller er jeg helt på bærtur?

Beklager ekkel skildring og tusen takk for eventuelle svar!
 
Hvis du har hatt samleie, tror jeg fortsatt det kan være rester av sæd blandet med litt blod fra en liten rift for eksempel :)

I uke 8 er til sammenligning spiren 1,5cm stor - altså ganske liten selv flere uker ut i svangerskapet.

Dersom man har en tidlig SA, utarter den seg gjerne som en litt kraftigere menstrasjonsblødning, men den første syklusen etter slutt på hormonprevensjon kan være ganske surrete og små sparsommelige blødninger før en mens, er gjerne blødninger som følge av litt hormonell ubalanse. Det retter seg som regel fort opp :)

Lykke til :)
 
Back
Topp