Tidlig og veldig gravid

Knive92

Første møte med forumet
Hei!
Har nylig testet positivt, og er i dag så tidlig i graviditeten som 3+0. Fikk mistanke allerede før helga. Kastet opp et par ganger i helga, og kjenner på mye murringer i mage og lysker, og kjenner korsryggen verker typ vondt å bøye seg etc.

Syns det er veldig tidlig å få slike symptomer, men er det vanlig? Om alt går fint blir dette mitt barn nummer 2, og jeg hadde symptomer tidlig sist også, men ikke SÅ tidlig. Litt småbekymret etter et heftig svangerskap med HG sist.

Har personlig ikke opplevd symptomer før i uke 6-7 i mine svangerskap (3 SA, 2 levendefødte, 1 MA), til tross for at jeg fikk positive tester hver gang mellom 8-9 DPO.
Men, noen blir dessverre mer plaget enn andre. Om du er bekymret, kan du jo ta kontakt med legen din :Heartred

Noen får symptomer tidlig. Jeg fikk det selv denne gangen, brakk meg av kjøtt før jeg testet positivt 3+2. Har også hatt mye murringer og vært skikkelig trøtt/slapp.

Takk for svar! Legen sa det samme, så jeg er vel bare en av de heldige som er veldig gravid :joyful:

Er du bombesikker på el da? Kan jo være at du er litt lengre på vei enn du tror :)

Er du bombesikker på el da? Kan jo være at du er litt lengre på vei enn du tror :)
Jeg kan så lite om sånt, og tester heller ikke så vanskelig å si. Men denne mnd er jeg ganske sikker på at EL var 5 dager tidligere enn hva jeg egentlig hadde forventet. Vil det da si at jeg kan legge til 5 dager i løpet?

Red: i følge terminkalkulator er jeg noen dager lengre på vei enn først antatt ja! Forutsatt at datoen jeg mener jeg hadde EL stemmer, men jeg bruker å kjenne det godt på kroppen og denne gangen var intet unntak.

Tenker ta UL når jeg er 7+0 så blir spennende å se da.

Last edited:
Jeg kan så lite om sånt, og tester heller ikke så vanskelig å si. Men denne mnd er jeg ganske sikker på at EL var 5 dager tidligere enn hva jeg egentlig hadde forventet. Vil det da si at jeg kan legge til 5 dager i løpet?

Red: i følge terminkalkulator er jeg noen dager lengre på vei enn først antatt ja! Forutsatt at datoen jeg mener jeg hadde EL stemmer, men jeg bruker å kjenne det godt på kroppen og denne gangen var intet unntak.

Tenker ta UL når jeg er 7+0 så blir spennende å se da.
Ja, da legger du til 5 dager, ja! Du får oppdatere her da hva de sier på UL da! Gratulerer så masse :)

Er bare 2 uker på vei etter assistert befruktning. Myyyyye som skjer her ja. Murring. Utslitt. Umulig å sove. Å astmaen min har forverret seg kraftig. Så jeg må nok ha en dobbelt time til legen.

Back
Topp