Tidlig kvalm i svangerskapet?

Solstråla94

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Augustmagi 2025
Hei,

Jeg har endelig fått positiv test, og er 3+6 i dag mener jeg. Forrige svangerskap var jeg ekstremt kvalm og kastet mye opp. Denne ekstreme kvalmen startet allerede i uke 5. Egentlig trodde jeg ikke at det hadde klaffet denne måneden da vi har slitt med å bli gravid tidligere. Nå har jeg dessverre noen bekymringer for at jeg skal bli så kvalm som sist siden jeg skal starte i ny jobb snart… har kjent meg uggen og småkvalm idag. Noen som har opplevd å blitt kvalm så tidlig i svangerskapet? :hungover:

Hei,

Jeg har endelig fått positiv test, og er 3+6 i dag mener jeg. Forrige svangerskap var jeg ekstremt kvalm og kastet mye opp. Denne ekstreme kvalmen startet allerede i uke 5. Egentlig trodde jeg ikke at det hadde klaffet denne måneden da vi har slitt med å bli gravid tidligere. Nå har jeg dessverre noen bekymringer for at jeg skal bli så kvalm som sist siden jeg skal starte i ny jobb snart… har kjent meg uggen og småkvalm idag. Noen som har opplevd å blitt kvalm så tidlig i svangerskapet? :hungover:
Hei!
Jeg er gravid for første gang nå så har ingen erfaring fra tidligere. Men er 3+6 i dag jeg og:happy:
Jeg ble veldig kvalm lørdag kveld til søndag morgen/formiddag, etter det har jeg vært mindre kvalm, mer «jevnt uggen» :hilarious:

Jeg har vært kvalm fra 3 dpo denne gangen! Er nå 4+4 og i dag har det vært på grensen til uholdbart..

Har vært tidlig kvalm med tidligere svangerskap også, uten at det brøyt ut til oppkast. Tror kanskje jeg er hakket verre kvalm denne gangen :depressed:

Hei,

I første svangerskap tror jeg ikke kvlamen kom før uke 7-8, og første oppkast var omtrent 11+0. Og kastet opp hver eneste dag frem til fødsel.
Andre svangerskap fant jeg ikke ut at jeg var gravid før 4+4, og en drøy uke etterpå satte kvalmen inn for fullt! Ble ganske dårlig, gikk ned 9,5 kg, legen sykmeldte meg og jeg fikk medisiner. Takk og lov.

Hei!
Jeg er gravid for første gang nå så har ingen erfaring fra tidligere. Men er 3+6 i dag jeg og:happy:
Jeg ble veldig kvalm lørdag kveld til søndag morgen/formiddag, etter det har jeg vært mindre kvalm, mer «jevnt uggen» :hilarious:
Kanskje det blir å gå litt i bølger fremover denne kvalmen! Spennende, tror vi er ca like langt på vei :D

Jeg har vært kvalm fra 3 dpo denne gangen! Er nå 4+4 og i dag har det vært på grensen til uholdbart..

Har vært tidlig kvalm med tidligere svangerskap også, uten at det brøyt ut til oppkast. Tror kanskje jeg er hakket verre kvalm denne gangen :depressed:
Huff, det høres veldig slitsomt ut og jeg får skikkelig flashback fra forrige svangerskap! Klarer du å få i deg i mat?

Eneste jeg tenker er at det kanskje er positivt med kvalmen, men en helt uutholdelig kvalme er så sinnsykt hemmende synes jeg :yuck::wacky: jeg er 10 gang mer kvalm i dag enn i går, men fortsatt «levbart», går det i dette tempoet kommer jeg sikkert til å være latterlig kvalm dette svangerskapet også. Det er som den verste bakfylla jeg noen gang har opplevd, bare at den sitter i døgnet rundt :troll:

Back
Topp