Tidlig igangsetting pga bekkenløsning?

LilleSmurf25

*Snart* mor til 3
Aprilspirene 2025
Er det noen som har blitt satt igang tidlig på grunn av ekstreme bekkenløsningssmerter?
Vi snakker trinnet før rullestolsvruk i hverdagen, behandlere tør ikke behandle/"manipulere" hoftene pga det er så betent både foran, bak og på siden.
Lurer på om noen har fått innvilget igangsetting før termindato?

Spørs hvor tidlig det er snakk om, og om du har små barn hjemme fra før. Jeg skulle bli vurdert til igangsetting siden jeg måtte bruke krykker og rullestol på lengre gåturer/butikkhandling, og var hjemme med en 1,5-åring. Vurderingen ble utsatt to ganger på grunn av for mye press på sykehuset, men vannet gikk heldigvis rett over termin. Jeg kjenner derimot noen som har fått det innvilget

Hvor langt er du på vei nå, og har du luftet ideen for jordmor/fastlege?

Spørs hvor tidlig det er snakk om, og om du har små barn hjemme fra før. Jeg skulle bli vurdert til igangsetting siden jeg måtte bruke krykker og rullestol på lengre gåturer/butikkhandling, og var hjemme med en 1,5-åring. Vurderingen ble utsatt to ganger på grunn av for mye press på sykehuset, men vannet gikk heldigvis rett over termin. Jeg kjenner derimot noen som har fått det innvilget

Hvor langt er du på vei nå, og har du luftet ideen for jordmor/fastlege?
Jeg er ikke mer enn 34+2 nå, men vet jo ting tar tid å få innvilget også, i tilfelle. Så tenker ikke at jeg kan be om denne uka liksom, men tanken på å gå langt ut i april er rett og slett uutholdelig, og går hardt utover psyken også(har hatt heftige angst/depresjons reaksjoner ved de tidligere fødslene pga stress og.

Jeg har to barn, de er ikke "små" lenger da. De er 9 og 11, men begge med hver sine spesielle behov, som krever ekstra oppfølging.
Jeg klarer max 15 min ute i butikk f.eks. så er jeg nærmest sengeliggende resten av dagen, og med så ekstreme smerter at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Blir jo en dårlig mor for de andre også da føler jeg, som igjen påvirker stressnivået mitt. Sambo jobber turnus så er borte på kveldene flere ganger i uka, , og har langvakter de helgene han jobber.

Du må fortelle det som det er, og hvor invalidiserende det blir for deg med smertene du har. Og legg vekt på at det går utover de andre barna, siden du blir satt så mye ut av spill. Du må kanskje treffe riktig person på sykehuset, men det er mulig :love2

Uansett, anbefaler en tur i terapibadebasseng. Altså god, varm temperatur. Ikke boblebad. Det var det eneste som ga meg litt fri, og jeg angrer på at jeg ikke dro tidligere :Heartred

Du må fortelle det som det er, og hvor invalidiserende det blir for deg med smertene du har. Og legg vekt på at det går utover de andre barna, siden du blir satt så mye ut av spill. Du må kanskje treffe riktig person på sykehuset, men det er mulig :love2

Uansett, anbefaler en tur i terapibadebasseng. Altså god, varm temperatur. Ikke boblebad. Det var det eneste som ga meg litt fri, og jeg angrer på at jeg ikke dro tidligere :Heartred
Takk, ja har vært i den type basseng, problemet er bare at eneste som tilbyr det her i området nå (med et funksjonelt et) koster så hinsides mye. Det som er relativt rimelig å dra til er defekt :hungover:

Jeg ble satt i gang en uke før termin pga det!
Jeg sa det til jordmor, slik det var - at jeg var så sliten og lei. Hun henviste meg videre til sykehuset for vekstkontrolll, og baby ble estimert til å være rundt 3,8kg en uke før termin. Andregangs. Så da var sykehuset helt med på å sette meg i gang før, sikkert også fordi bebis var estimert til å være godt over gjennomsnittet :)

Snakket med jordmor i dag, og det virket ikke til å være et tema engang å diskutere igangsetting, så må nok bare holde ut :arghh: :hungover:

Ble satt i gang i uke 38 pga bekkenet og stor baby. Så leit at du ikje ble hørt i dag! Kan du evt høre med fastlegen om han eller hun kan ordne en samtale til deg på sykehuset?

Ble satt i gang i uke 38 pga bekkenet og stor baby. Så leit at du ikje ble hørt i dag! Kan du evt høre med fastlegen om han eller hun kan ordne en samtale til deg på sykehuset?
Fastlegen har ikke hatt noe med svangerskapet å gjøre, så spørs om han er helt "men" på det. Men må til han uansett, da jeg trenger blodfortynnende pga immobilitet (ifølge jordmor), så får høre med han. Skal til JM igjen den 27/3 så kanskje jeg får lagt frem litt mer da.

Back
Topp