Tidlig gravidmage

lilleperle

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
♡ Babymais2026 ♡
Denne tråden handler ikke om vekt og sånt altså, men mer bekymring for de stakkars innvollene mine og hormonpåvirket fordøyelse.. Er det flere her med fremadstormende mage som 2. eller flergangsgravid?

Er det flere her som opplever ekstrem stor forskjell i magen fra 1 dpo til i dag? (Personlig er jeg i uke 10 nå) Hvis vi hadde hatt privat gruppe nå skulle jeg lagt ut bilde. For jeg er jo nesten litt bekymret for om det er noe i veien med tarmene mine eller no’ :hilarious:
Ikke bare er den stor, men føler jeg har ofte mye luft og fordøyelsen går mellom hard til løs.. Ahhh, er ubehagelig å gå også liksom!
Kan også nevne at ligamentene tøyes og bøyes helt ekstremt også!

Syns bare det er så tidlig, da magen ikke begynte før typ uke 20 sist.. men når jeg søker på nett påstår artikler at det er vanlig med stor mage pga treg fordøyelse grunnet hormoner.

Men lurer på om det er fler i samme båt og med lignende opplevelser?

Last edited:
Om det er noen trøst er jeg helt lik og også uke 10. Er 2. gangs og er så oppblåst når jeg har spist at jeg ser ut som jeg er halvveis i svangerskapet sammenlignet med forrige gang :rolleyes: Trøster meg med at magen ikke er så stor når jeg våkner, og livmorkanten fortsatt står lavt, så er vel en kombinasjon mye hormoner som påvirker tarmene og litt svakere magemuskler sammenlignet med forrige gang :happy: har også mye ligamentsmerter og stikninger denne uken og hard og fast avføring om hverandre:schocked028

Denne tråden handler ikke om vekt og sånt altså, men mer bekymring for de stakkars innvollene mine og hormonpåvirket fordøyelse.. eller fremadstormende mage som 2. eller flergangsgravid?

Er det flere her som opplever ekstrem stor forskjell i magen fra 1 dpo til i dag? (Personlig er jeg i uke 10 nå) Hvis vi hadde hatt privat gruppe nå skulle jeg lagt ut bilde. For jeg er jo nesten litt bekymret for om det er noe i veien med tarmene mine eller no’ :hilarious:
Ikke bare er den stor, men føler jeg har ofte mye luft og fordøyelsen går mellom hard til løs.. Ahhh, er ubehagelig å gå også liksom!
Kan også nevne at ligamentene tøyes og bøyes helt ekstremt også!

Syns bare det er så tidlig, men når jeg søker på nett påstår artikler at det er vanlig med stor mage pga treg fordøyelse grunnet hormoner.

Men lurer på om det er fler i samme båt og med lignende opplevelser?
Oh yes! tror man bare popper litt tidligere når kroppen har vært med på det før. Kan forsåvidt ikke ha noe som strammer på magen heller, blir så glad vel av det, så her er det bare å dra ned buksen og bruke baggy gensere til nyhetene de delt :joyful:

Om det er noen trøst er jeg helt lik og også uke 10. Er 2. gangs og er så oppblåst når jeg har spist at jeg ser ut som jeg er halvveis i svangerskapet sammenlignet med forrige gang :rolleyes: Trøster meg med at magen ikke er så stor når jeg våkner, og livmorkanten fortsatt står lavt, så er vel en kombinasjon mye hormoner som påvirker tarmene og litt svakere magemuskler sammenlignet med forrige gang :happy: har også mye ligamentsmerter og stikninger denne uken og hard og fast avføring om hverandre:schocked028
Åh takk, det var faktisk litt trøst å høre da jeg ble litt nervøs her (selv om jeg hadde unnet deg å ikke være sånn super-ubehagelig-oppblåst selvsagt :dead:).

Ja jeg tror ikke magemuskelen grodde helt igjen sist heller, magen ble gedigen med et barn på nesten 5 kg!! (Og jeg har kort torso, 164 cm og 64 kg til vanlig).

Det er jo fint å se kroppen jobbe, livmoren skal visst være på størrelse med en grapefrukt nå, så det flytter vel på noe der inne og? :hilarious: Men håper tarm og luft ubehaget kan lette litt for oss snart :smiley-angelic001

Oh yes! tror man bare popper litt tidligere når kroppen har vært med på det før. Kan forsåvidt ikke ha noe som strammer på magen heller, blir så glad vel av det, så her er det bare å dra ned buksen og bruke baggy gensere til nyhetene de delt :joyful:
Jepp, måtte ta frem gravidbuksa for noen uker siden! Nå må jeg kjøpe truser også snart, for alt er ubehagelig!! Ja, det er en utfordring å skjule nå :bag:

Jeg er også 2.gangs og i uke 10. Og jeg har allerede problem med å bruke de vanlige klærne mine. Selv om jeg fint får på meg klærne når jeg står opp så er det bare ett måltid som skal til før magen blåser seg opp (og pga kvalmen er dette måltide det første som skjer når jeg våkner). Jeg har og mye ligamentsmerter og stikkinger, men har hovedsakelig hatt hard avføring den siste tiden.

Nr 2 her, fikk en ganske bra bloat I starten. Stått litt stille, men har allerede pakket ned endel bukser som ikke passer lenger. 8+3 her

Nr 3 og jeg ser ut som jeg er 5mnd på vei... umulig å skjule så alle vet om at jeg er gravid selv om jeg er i uke 5+6....
Sier du det ja :p Ahh vettu, det er nesten like greit å la folk vite for min del også, er jo så preget av hormoner med kort lunte, uvelhet og tretthet, så føles bedre å fortelle ståa så jeg kan gå og ta hensyn til meg selv i sårbare øyeblikk :cool:

Jeg er også 2.gangs og i uke 10. Og jeg har allerede problem med å bruke de vanlige klærne mine. Selv om jeg fint får på meg klærne når jeg står opp så er det bare ett måltid som skal til før magen blåser seg opp (og pga kvalmen er dette måltide det første som skjer når jeg våkner). Jeg har og mye ligamentsmerter og stikkinger, men har hovedsakelig hatt hard avføring den siste tiden.
Høres kjent ut - ja magen er sånn ok til morgenen, så med en gang maten er inntatt så begynner den å blåse seg opp som en ballong gjennom dagen! :wideyed: Takk for at du deler :greet025

Her er det ingen tvil om at magen har kommet, var overvektig før jeg ble gravid å(drev en vektnedgangsreise med endring av livsstil... det går ekstremt dårlig nå)..
Å ser at spesielt en i familien ser vanvittig mye på magen min.
Vi har ikke fortalt det til noen

10+0 og 2,5 svangerskap bak meg. Usikker hva jeg kan kle meg i på jobb i morgen, buksesmekken går hvertfall ikke igjen lenger! Spesielt ikke om jeg skal ha det behagelig. Vurderer gravidbukse, men er redd alle legger merke til det (ikke fortalt på jobb ennå)

Her er det ingen tvil om at magen har kommet, var overvektig før jeg ble gravid å(drev en vektnedgangsreise med endring av livsstil... det går ekstremt dårlig nå)..
Åh, det er så ukomfortabelt! Jeg er bare 5+2 (men føder sikkert i mai, hvis alt går bra :Heartred) og har relativt flat mage, men den står altså SÅ ut allerede! Klarer ikke trekke den inn uten å ta i skikkelig heller (ikke at man skal trenge det altså). Det er jo veeeldig tidlig, så føles så kjipt når man merker at folk kikker og begynner å lure..

Forstår dilemma, men for min del er det nok bare litt ekstra på magen fra før og at jeg er oppblåst. Men ja, har allerede startet jakten på en god gravid bukse i dongeri. Noen som har anbefalinger? :shy:

7+6 og ikke sjans til å skjule det! Er nok ekstra oppblåst pga IVF og mye ekstra hormoner… men var på tur med ei venninne som er i uke 34 i helgen og det var skremmende lite forskjell på oss :laughing002

Åhhh det blir sånn at man må bare overleve, sant?! :dead: :hilarious: Alt annet kommer i andre rekke, men vi må bare lytte til kroppene våre nå og håpe at vi kanskje kan ta igjen litt «kontroll» i 2 trimester hvis formen er bedre? Det tenker hvertfall jeg. Nå er det bare pure survival mode :dance008:bag: Men ja, det hjelper ikke akkurat å få blikk og kommentater ass, svigerfar kommenterte magen her… etter jeg annonserte graviditeten… syns folk kan finne seg andre interesser ass :shifty:

10+0 og 2,5 svangerskap bak meg. Usikker hva jeg kan kle meg i på jobb i morgen, buksesmekken går hvertfall ikke igjen lenger! Spesielt ikke om jeg skal ha det behagelig. Vurderer gravidbukse, men er redd alle legger merke til det (ikke fortalt på jobb ennå)
Skjønner det er litt vanskelig hvis de er vant med å se en type klesstil på deg, så føler man de fort legger merke til noe nytt? Jeg kjøpte meg sånn fin sort gravid-skjorte på H&M, den dekker ganske fint, men ser litt oversized ut, så hvis de ikke er vant å se deg i litt oversized heller så skjønner jeg det blir utfordrende :bag:Fant du noe å ha på deg?

7+6 og ikke sjans til å skjule det! Er nok ekstra oppblåst pga IVF og mye ekstra hormoner… men var på tur med ei venninne som er i uke 34 i helgen og det var skremmende lite forskjell på oss :laughing002
Døde av denne, hadde følt akkurat samme som deg her ass :laughing001 Ja, ekstra hormoner vettu, treg fordøyelse, åhhh det er helt tullete! Blir vel så jeg snart gir opp å skjule det å slipper bolla fri :bag: Så må nesten folk bare få tenke sine tanker… men vil liksom ikke få spørsmålet enda om jeg er gravid rundt barnet mitt, da hun ikke skal vite det før etter NIPT :bookworm:

Døde av denne, hadde følt akkurat samme som deg her ass :laughing001 Ja, ekstra hormoner vettu, treg fordøyelse, åhhh det er helt tullete! Blir vel så jeg snart gir opp å skjule det å slipper bolla fri :bag: Så må nesten folk bare få tenke sine tanker… men vil liksom ikke få spørsmålet enda om jeg er gravid rundt barnet mitt, da hun ikke skal vite det før etter NIPT :bookworm:
Hahaha ^^ enig, jeg vil også skjule det for 4åringen en god stund til (livredd for å si det og så miste). Men satser på han ikke merker det, de er ganske distré de små :laughing002

Jeg ble spurt av en kollega om jeg er gravid, den ene dagen jeg tok en gravidbukse på :p Sa bare at jeg har lagt på meg litt, så får jeg heller fortelle dersom det enda er liv etter ordinær tidlig ultralyd. Så nå har jeg kjøpt noen stretchy bukser fra Vero Moda i en str større enn vanlig som jeg får bruke framover, haha :) Gravidbukser gjør jo mageformen rundere også.

Back
Topp