Tidlig graviditet

Hylleblomst

Flørter med forumet
Hei. Jeg er 5+2 dager på vei. Og jeg har en del murringer som kommer og går. Er dette normalt? Noen ganger kjennes det vondt ut som mensen. Har ikke hatt noen blødninger men bare murring. Kjenner det også av og til i lysken. Korsryggen verker og får strålinger nedover rumpeballen, kan dette være bekkenløsning? Hilsen førstegangs gravid. Takk på forhånd:)

Hei. Jeg er 5+2 dager på vei. Og jeg har en del murringer som kommer og går. Er dette normalt? Noen ganger kjennes det vondt ut som mensen. Har ikke hatt noen blødninger men bare murring. Kjenner det også av og til i lysken. Korsryggen verker og får strålinger nedover rumpeballen, kan dette være bekkenløsning? Hilsen førstegangs gravid. Takk på forhånd:)
Det høres ut som gravidmurring ja. Men er nok litt tidlig for bekkenløsning :)

Jeg har kjent lignende som du beskriver med korsryggen i alle tre svangerskapene☺️ spesielt fra uke 5-9. kjennes ut som jeg skulle få mensen. Nå er jeg i uke 14.

Helt vanlig! Og noen ganger kan murringene være skikkelig plagsomme også. De kan komme og gå ila svangerskapet.
Jeg vet ikke om jeg har hatt bekkenløsning noen gang, men bekkenleddsmerter, og da kjentes det i alle leddene rundt bekkenet. Fysioterapi kan hjelpe å lindre plagene.

Gratulerer med graviditeten!

Er det noen som har hatt høye hcg verdier i uke 4+3? Jeg fikk vite at jeg hadde 1200 og i uke 4+0 så var den 352. Det føles som den økt veldig mye. Leste her på forumet at ved Trisomi 21 har man høye hcg verdier. Er redd noe er feil.
Jeg fikk et positivt graviditets test i dpo 10 allerede. Et svakt pluss strekk. Og positivt digital i dpo 11.

Hadde mye mensmurringer i starten av graviditeten, såpass at jeg var sikker på at jeg ikke var gravid så ble veldig overrasket når testen av positiv! Senere har jeg hatt en del ligamentsmerter når livmoren utvider seg, det er også helt normalt :) Anbefaler å kjøpe varmepute på apoteket som du kan varme opp i microbølgeovn/kokt vann. Hjelper veldig på ligamentsmerter!

Er det noen som har hatt høye hcg verdier i uke 4+3? Jeg fikk vite at jeg hadde 1200 og i uke 4+0 så var den 352. Det føles som den økt veldig mye. Leste her på forumet at ved Trisomi 21 har man høye hcg verdier. Er redd noe er feil.
Jeg fikk et positivt graviditets test i dpo 10 allerede. Et svakt pluss strekk. Og positivt digital i dpo 11.
Du finner nok masse hcg-verdier jeg på forumet hvis du leter, men positiv test 10-11 dpo er helt vanlig :happy: jeg ville ikke tenkt trisomi 21 av høyt hcg.

Back
Topp